optimism universal

Azi, inca o zi in care ma duceam la serviciu. M-am asezat pe un loc liber in autobuz langa un nene cu salopeta (mecanic sau ceva de genul asta dupa salopeta si denumirea firmei de pe ea). Nimic deosebit pana aici. Dar … ce facea omul in salopeta? CITEA! CITEA O CARTE! Asta da surpriza! Pe de o parte pentru ca eu ca mai toata lumea am prejudecati. Adica un mecanic nu citeste carti. Pe de alta parte, cine mai citeste in autobuz pe traseul acela? Desi ar trebui sa fie minti luminate, persoane culte avand in vedere locul de munca … nu e deloc asa! Niste vanzatoare sau muncitoare la C.A.P. ajunse sus, prea sus pentru ele. Dar asta este tara mea! Promoveaza prostia sustinuta de pile! Si iata ca totusi in tara asta mai sunt exceptii … un muncitor care citeste in autobuz pe drumul de intoarcere de la munca.

Asta imi aminteste de o alta intamplare care m-a surprins placut. Ma intorceam de la serviciu intr-o zi ploioasa. Nu aveam umbrela si spre norocul meu cand am plecat nu mai ploua. Dar timpul nu a tinut cu mine si a inceput iarasi sa ploua. Vremea era in ton cu starea mea de spirit. La serviciu lucrurile nu mergeau grozav: o prietena foarte buna in care aveam incredere si care „m-a laudat” sefului, seful – persoana incapabila sa aiba pareri proprii si care ii vedea bine si le marea salariile doar prietenilor sau „ciripitorilor” gen prietena mea … pe scurt munca multa, bani putini si nici macar o vorba buna care sa compenseze in vreun fel toate astea. Revin la poveste: si stateam eu asa la semafor in ploaie gandindu-ma la rautatea lumii si nonsensul ei. Si apare langa mine o femeie tanara (poate un pic mai mare decat mine) cu o umbrela in mana si ma intreaba daca merg spre locatia X. I-am zis ca da. Atunci mi-a spus ca merge in aceeasi directie, ca vroia sa ia tramvaiul dar pentru o statie nu-l mai asteapta si ca pot merge cu ea sub umbrela. Am fost socata. Eu ma gandeam la lumea rea si apare ea, o necunoscuta ce mi se arata binevoitoare, gata sa ma ajute. I-am multumit frumos si i-am zis ca nu este nevoie, ca e destul de aproape si ca oricum imi place ploaia. A insistat si am acceptat. Pe drum am conversat. Si mai uimita am fost sa vad ca era o persoana deschisa la minte, preocupata de problemele de mediu (caci plecand de la ploaie am ajuns la asta). Am ajuns la intersectia unde ne desparteam, i-am multumit inca o data si i-am urat toate cele bune. Nu stiam cum o cheama sau ce serviciu avea dar o simteam aproape ca pe un prieten vechi care apare atunci cand nu te astepti sa-ti dea o mana de ajutor fara sa-l ceri, fara sa-ti ceara ceva inapoi. Momentul ala a fost ca un sunet de desteptare, ca si cand cineva mi-ar fi zis: Hei! Nu e totul asa negru pe cum crezi! Priveste in jur si vei gasi si flori printre mizerii si uscaturi!

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la optimism universal

  1. florinhdu zice:

    ….mda…. mai sunt si flori printre…. cred ca depinde de noi sa ne facem tmp sa le simtim mirosul ….

  2. ambre zice:

    Şi totuşi, n-am înţeles, ce carte citea dânsul?

  3. Florin Iepan zice:

    Ști proverbul „înțeleptul se descurcă și-n iad, pe când prostul suferă și-n paradis”?… și da, ai dreptate, nu e totul negru, suntem noi orbi că nu vedem paradisul în care trăim. 🙂

  4. Dependenta de viata:D zice:

    Nu degeaba Leibniz care era un optimist , spunea ca Dumnezeu a creat „cea mai buna dintre lumile posibile”:D.Pentru ca fiecare individ in parte poate sa faca o „mare” diferenta.

  5. eumiealmeu zice:

    înţeleg reacţia ta în faţa fiecăruia caz din cele două. în cel de-al doilea caz m-am regăsit. şi eu am oferit cuiva umbrela mea – şi m-a repezit că ce treabă am eu cu ea, doar nu vreau să-i fur banii… am râs şi i-am spus că nu vreau să-i iau banii, ci aş vrea să-i dau sănătate… o astfel de reacţie nu mă face să nu mai ofer data viitoare umbrela, pentru că ştiu că mai sunt şi oameni normali, ca tine, care o acceptă, nu doar sălbatici sau oameni cu experienţe negative.

Lasă un răspuns

