valori …

Azi am participat la un training impreuna cu mai multi colegi de serviciu. Desi e sambata, zi libera. A durat mai mult asteptarea celor ce ne „instruiau” decat instruirea in sine. Nu am aflat lucruri noi, am discutat vechile probleme … nici nu stiu de ce le mai discutam daca nu se gasesc solutii care sa se puna in aplicare. Am completat un chestionar. Colega de langa mine mi-a copiat ideile si le-a transcris in chestionarul ei. Dar fara sa le ceara, ci furandu-le ca un copil la o lucrare de control. Mi s-a parut ilara situatia si nu am comentat nimic mai ales ca persoana respectiva e mult mai in varsta decat mine. La un moment dat, trainerul ne-a cerut sa scriem pe o hartie cele mai importante 10 valori pentru noi. Cand am ajuns pe la a sasea am constatat ca lucrurile scrise de mine pe hartie se regaseau si pe hartia colegei: aceleasi, in aceeasi ordine. Deja era prea mult. Lipsa demnitatii ma irita. Asa ca i-am zis razand si tare sa ma auda toti: „Ce ati facut? Le-ati scris pe toate de la mine? Trainerul va spune ca am copiat!”. Sunt rea, dar unele persoane o merita. A fost penibila pentru ca a incercat sa se apere si a pozat in victima. Mai bine tacea. Si nu a fost suficient! A mai facut ceva! Dupa ce am scris cele 10 valori importante pentru noi, am alcatuit o lista cu toate valorile enumerate de noi toti. Si au fost multe: familie, credinta, cariera, bani, iubire, bunatate, sinceritate, adevar, cooperare, cinste, libertate, dreptate, etc. Din aceasta lista fiecare trebuia sa elimine una. Inainte de a-mi veni randul, o colega m-a intrebat pe care vreau sa o elimin si i-am raspuns. Doamna in varsta m-a auzit si cum era randul ei sa raspunda mi-a furat ideea spunand ca renunta la valoarea pe care eu aveam de gand sa o propun. God! Cat de ridicol poti sa fii?? Unii chiar nu pot sa gandeasca singuri?! Lasand la o parte incidentul cu doamna, a fost amuzant totusi si mi-a placut testul cu lista de valori.
Spre surprinderea mea (nu stiu de ce inca ma mai surprind lucrurile acestea) oamenii au ales sa renunte la cinste, bunatate, dreptate, incredere … Nu au avut curajul sa elimine credinta desi stiu ca sunt cativa (daca nu majoritatea) care ar fi facut-o. Si nici nu au luat in calcul eliminarea banilor. Banii au ramas ca valoare importanta pentru ei si au fost preferati valorilor mentionate mai sus. Sa fie criza de vina astfel incat sa simta oamenii asa de tare nevoia de bani? :))))
La final ni s-a cerut sa alegem doar doua valori care ni se par cele mai importante. Si mai apoi sa pastram doar una din cele doua. Grea alegere! A fost doar teoretica. Oare pusi in situatia respectiva am mai face aceeasi alegere? O colega a ales iubirea in defavoarea libertatii. Eu am ales adevarul in detrimentul libertatii. Oare am mai alege asa daca ne-am gasi intr-o situatie care sa ne ceara asta?

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la valori …

  1. Florin Iepan zice:

    Iată diferența între teorie și practică 😉

    • darklorelei zice:

      :))) ma gandeam eu ca vei zice asta!

      • Florin Iepan zice:

        Ști, cândva am făcut și eu singur un astfel de joc, ajungând la concluzia că iubirea este singura valoare autentică… de atunci și până acum am realizat nu numai că nu e ușor să înțelegi ce-i aia, dar e de mii de ori mai dificil să ți-o cultivi în propriul suflet.

      • darklorelei zice:

        printre cele 10 valori enumerate de mine era si iubirea. o pretuiesc ca valoare in forma ei idealizata, dar nu sunt asa de sigura ca se gaseste in aceasta forma in vietile noastre. aspir catre ea, dar nu prea mai cred ca exista. am ales adevarul si libertatea pentru ca ele sigur exista in viata mea. iubirea … cand da, cand ba … si cand este nu stiu cat de autentica este 🙂

      • Florin Iepan zice:

        După cum spuneam, e greu și să ajungi să înțelegi care-i aia… dar cu cât ajungi să o înțelegi mai mult cu atât realizezi mai bine că este singura valoare care contează și care merită cu adevărat cultivată.

Lasă un răspuns

