egalitate si respect

Imi place sa cred despre mine ca sunt puternica si ca nu ma doboara orice asa usor. Mereu am fost mandra de independenta mea si de abilitatea de a-mi rezolva singura problemele fara a cere ajutor. Ma uit la cuplurile din jurul meu si vad cum ele (femeile) pozeaza in niste fiinte asa de neajutorate recunoscand si preamarind puterea barbatilor lor. Eu o vad ca pe o recunoastere a slabiciunii lor (a femeilor), de fapt. Eu nu pot sa fac asta. Nu pot sa recunosc ca sunt slaba, nu pot sa accept ca e ceva ce nu as putea face singura. Si acum nu ma refer la deschisul unei sticle sau cutii de conserve.
Probabil ca asta imi stirbeste din gratie sau feminitate, dar nu pot sa vad lucrurile altfel. Inca de mica mi-am cultivat sentimentul de egalitate intre noi. Spun „mi l-am cultivat” deoarece nici in familie si nici in scoala nu mi-a fost inoculat. Poate a venit ca o aversiune fata de ce am vazut sau mi s-a spus in mediile sociale cu care am interactionat.
Mi s-a reprosat adesea ca eu nu cer ajutorul si chiar de mi se acorda nu-l accept. Sa pozez intr-o fiinta care are nevoie de ajutor la tot pasul e o lipsa de respect fata de mine. Asadar nu inteleg dependenta asta mandru declarata fata de barbatul de langa tine. O relatie ar trebui sa fie o uniune intre doua fiinte care sa se inchine in mod egal una alteia, dovada a iubirii si respectului fata de sine si fata de celalalt si nu o legatura in care unul sa profite de celalat.
… sau iar visez la lucruri imposibile?:P

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la egalitate si respect

  1. Florin Iepan zice:

    Nu visezi la lucruri imposibile… poate doar oleacă mai greu posibile 🙂
    „Să se închine în mod egal”?… crezi cumva că ar trebui să-și măsoare limitele și nu cumva să le depășească ca să nu încline balanța?… egalitatea în mod cert n-o să fie niciodată, tocmai pentru că suntem făcuți să fim diferiți… iubirea poate să uniformizeze orice diferență, dar numai dacă fiecare încetează să fie ceea ce nu este… altfel spus femeia să fie femeie și bărbatul bărbat… într-o lume în care bărbatul se feminizează și femeia vrea să fie bărbat n-o să ai niciodată iubire și cu atât mai puțin egalitate.

    • darklorelei zice:

      da, m-am gandit ca era fortata exprimarea cand am zis „sa se inchine in mod egal” dar nu am gasit altceva in acel moment care sa exprime ideea de echilibru. uite ca am gasit acum: echilibru! asta era! 😛 … oricum sper ca s-a inteles ideea:)

      • Florin Iepan zice:

        Da, echilibru e un cuvânt foarte frumos… dacă omul ar fi echilibrat în inima lui atunci aceasta ar fi mereu plină de iubire… din păcate el mereu înclină balanța spre ceva… ar trebui să caute armonia și cumpătarea, dar e mereu în căutarea extremelor și a dezechilibrului… are mereu impresia că viteza îl poate duce mai repede la destinație, dar uită că adevărata destinație a fost dintotdeauna în inima lui.

        ps: și da, s-a înțeles ideea 🙂

      • darklorelei zice:

        🙂 ma bucur.
        si da, ai dreptate.

  2. Xenonisis zice:

    Salut Eva,

    Ce mai faci ?

    Tu eşti, nu-i aşa ? Abia acum am avut timp să îţi răsfoiesc noul blog! Te aşteptam să revii, ştiam că mă vei contacta! Îţi recunosc stilul dintr-o mie! Scrii frumos, foarte lejer, foarte feminin şi fără diacritice! 🙂 Te simt direct în inimă când citesc textele tale…

    Îmi pare rău că ne-am certat pe celălalt blog al tău, ne-am certat ca doi îndrăgostiţi amatori, din nimic… Cred că şi tu realizezi asta…

    Te pup! Pa!

    • darklorelei zice:

      Ma bucur ca iti place stilul meu si sunt socata sa aflu ca seman atat de mult cu altcineva. Mereu am avut impresia ca nu prea ma incadrez in vreun tipar. Imi pare rau dar nu sunt Eva cu care te-ai certat … desi la cat de frumos iti ceri iertare ar fi fost frumos sa fiu. 🙂

  3. Xenonisis zice:

    Dragă Lorelei,

    Tocmai mi-ai dat încă un motiv să îmi decupez inima din piept şi să o hrănesc la tigri! Că de altceva nu e bună oricum!

    Dacă nu eşti acea Evă, rămân două variante :

    1. Ai un stil asemănător fiindcă aţi urmat aceeaşi şcoală sau citiţi aceleaşi reviste sau ceva de genul ăsta…

    2. Eşti o clonă de Eva, asta însemnând că mă cunoşti de undeva de pe blogul ei…
    Curios şi incitant, de la primul comentariu începi să ai aceeaşi atitudine rebelă, ca şi Eva… 🙂 „Îmi pare rău” nu înseamnă că îmi cer iertare dragă! La tine „îmi pare rău” e sinonim cu „îmi cer iertare” ?

    Să ştii că şi eu sunt şocat cum cineva poate semăna aşa de mult în stil cu altcineva (life is a bitch sometimes).

    Ce ar mai fi de adăugat ? Nu prea înţeleg ce se întâmplă dar mi-au plăcut mult comentariile tale la adresa mea şi deci nu te pot respinge în nici un fel, indiferent că eşti Eva sau Lorelei sau oricine ai fi…

    Cheers!

    • darklorelei zice:

      Nu iti da inima la tigrii. Lesin daca vad sange. 😛
      1. sunt slabe sanse sa fi urmat aceeasi scoala cu Eva ta, iar reviste nu prea citesc.
      2. nu stiu care este blog-ul ei si nu sunt clona nimanui. asta e cea mai mare jignire pe care mi-ar putea-o aduce cineva!
      Ai dreptate: „imi pare rau” nu e sinonim cu „imi cer iertare”. Iti trebuie ceva mai mult curaj, respect de sine si o oarecare doza de modestie sa poti spune „imi cer iertare”.
      Nu stiu de ce ti se pare ca seman cu ea dar poate explicatia este aici
      P.S. Presupun ca ti-au placut comentariile mele pentru ca au fost admirative/laudative. Daca erau altfel ti-ar mai fi placut?:P

  4. Xenonisis zice:

    Oare chiar leşini când vezi sânge? Ce faci, leşini de fiecare dată când eşti în perioada aia „roşie” a lunii ?

    Îţi recomand filmul „Drag me to hell” ! În acest film poţi observa concret ce face o femeie -aparent nevinovată- atunci când e pusă cu spatele la zid… Atenţie însă, filmul e destul de scârbos, sper să ai tăria să îl urmăreşti până la sfârşit…

    Nu îmi trebuie nici curaj, nici respect de sine şi nici modestie să spun unei femei „Iartă-mă”! Îmi trebuie doar un motiv întemeiat! Dacă greşesc, atunci fii sigură că voi spune ce trebuie să spun! Dar când greşeşte ea, tot ce pot să îi spun este „Îmi pare rău…”.

    Melodia cu Taxi îmi place, nu ştiam de ea, mulţumesc că mi-ai recomandat-o! Însă explicaţia e alta, eu nu îmi caut iubita în toate femeile… Aş vrea să pot face asta, ar fi mult mai simplu… Cred că îi invidiez pe cei care pot face asta, aş vrea şi eu să sar din floare în floare, viaţa mea ar fi cu siguranţă mult mai plăcută şi mai liniştită…

    Mi-au plăcut comentariile tale fiindcă sunt de bun simţ, prefer însă critica constructivă în locul comentariilor laudative… Dar nu e nici rău –din când în când- să mai fi mângâiat de o femeie, fie şi în scris…

    Şi dacă tot am ajuns aici… Ia spune, cum ai dat de mine ? Cum m-ai găsit ?

    • darklorelei zice:

      Banuiam ca ma vei intreba daca lesin si in perioada aceea. :))) Nu, atunci nu lesin. Surprinzator, nu?
      Voi descarca filmul. Acum am vazut trailer-ul pe Youtube. Pare a se inscrie in tiparul filmelor horror cu fenomene poltergeist.
      Ok, deci Eva a gresit. (normal … doar ea l-a determinat pe Adam sa guste din mar 🙂 ) Eu nu am mai mentionat si motivul deoarece m-am gandit ca este subinteles. Sper ca aplici ce spui despre „Iarta-ma” si „Imi pare rau” … pana la urma motivele pentru care o faci nu sunt chiar asa de importante. (Tema pentru o viitoare scriere de-a ta: foloseste in text cel putin o data sintagma „Iarta-ma”.)
      Ai vrea sa sari din floare in floare … Si de ce nu o faci? 🙂
      Toate laudele erau sincere. Dar aduc si critice la fel de sincere. (daca mi se permite folosirea gradului de comparatie aici … desi adjectivul asta nu are asa ceva) 😛
      Te-am gasit cautand aiurea prin blog-urile de pe wordpress. Nu am ajuns de pe un alt blog la tine cum credeai … ci pur si simplu am vizualizat un blog din lista afisata in urma cautarii … si s-a nimerit sa fie al tau. 🙂

Lasă un răspuns

