despre Inception the movie


Titlu: Inception
Regizor: Christopher Nolan
Actori: Leonardo DiCaprio, Joseph Gordon-Levitt, Ellen Page, Marillon Cotillard

Am vazut si eu Inception intr-un final. Dupa ce am auzit atatea laude si dupa atatea stiri despre succesul de box office al acestui film am zis sa vad si eu dupa ce e lumea asa innebunita. Si … nu am inteles entuziasmul. Ok, are niste idei interesante legate de lumea viselor si inocularea unei idei (convingeri) in mintea cuiva. Dar nu m-au dat pe spate. Mai mult, mi s-a parut ca am avut senzatia de deja-vu. Filmul acesta mi-a amintit de Matrix. Ideile interesante cu tenta stiintifica, mintea noastra privita ca o lume cu n-posibilitati fantastice si neexplorate, cateva imagini de tinut minte (fara a folosi insa efectele speciale comparabile cu cele din Matrix) m-au dus cu gandul la filmul acela cu adevarat revolutionar (sau cel putin prima parte; caci si acolo au picat in derizoriu la un moment dat). Este un film cu final previzibil, asa ca spre final m-am abtinut cu greu sa nu dau pe derulare pentru a se termina mai repede. Este mai mult un film de actiune decat unul de profunda exploatare si explorare a subiectului legat de inception (inocularea unei idei in vis). Are multe stereotipuri legate de actiune si de personaje. Mai lipsea ca la final sa se sarute aia doi (Cobb si Ariadne) fericiti ca au reusit. Sa nu mai spun ca personajul principal, Cobb imi este teribil de antipatic pentru ca isi atrage colegii intr-o cursa; nu ii avertizeaza asupra pericolelor la care erau expusi acceptand sa il ajute si nici macar nu face asta pentru binele omenirii, ci pentru binele lui (urmarea sa scape de acuzatia de ucidere a propriei sotii si sa se poata intoarce acasa la copiii sai).
Citisem undeva ca Inception este un film care iti solicita atentia si concentrarea intr-o foarte mare masura. Nu e adevarat. Este un film care iti solicita nervii in prima parte pana pricepi despre ce e vorba, apoi totul este usor de inteles (identificarea personajelor si actiunile lor din fiecare nivel al visului).
Stiu ca voi supara teribil fanii acestui film, but that’s my opinion!

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la despre Inception the movie

  1. Xenonisis zice:

    Nu am văzut filmul ăsta deşi îl am de ceva vreme în lista de „must see”… Jocurile au devenit oricum cu mult mai complexe şi mai interesante decât filmele, nu cred că pierd nimic deosebit…

    Când o „tipă preţioasă” scrie un review negativ la adresa lui Leonardo De Caprio, atunci sigur e nasol filmul… 🙂

    Am început să fiu fascinat de documentare în schimb..

    • darklorelei zice:

      Totusi sa-l privesti. Poate ca iti va placea. Eu sunt printre putinii ne-fani ai filmului.
      Da, documentarele contin o multime de idei prin prisma carora putem vedea realitatea cu alti ochi. Nu-i asa?:P

  2. Florin Iepan zice:

    Mie mi-a plăcut filmul… foarte sugestiv și inteligent făcut…

    Și nu înțeleg de ce te legi de personajul principal… imaginează-te pe tine un om la peste 30 de ani, care a trăit în câteva ore un vis de 50 de ani cu soția lui… asta înseamnă peste 80 de ani, nu?… apoi imaginează-ți că după puțin timp de la revenirea în realitate, soția ta se sinucide din cauza unei idei pe care tu i-ai introdus-o în subconștient ca să-și dorească să nu mai viseze… neștiind că acea idee avea să o facă să nu recunoască nici realitatea drept realitate… și tot ea pune la cale totul pentru ca tu să fi acuzat de crimă înainte de a se sinucide… astfel, ajungi un fugar care nu-și vede nevasta și copiii decât în amintirile pe care le explorează zilnic și care au devenit singurul lui mod de a visa… crezi că ți-ar mai păsa de subconștientul tău (dominat de femeia iubită care-ți face visele coșmaruri), atunci când cineva îți oferă ocazia de a te întoarce la copiii tăi?… mă îndoiesc…
    ps: adevăratul pericol real nu a fost subconștientul lui, ci faptul că cel căruia trebuiau să-i facă „Inception” a avut subconștientul antrenat pentru astfel de situații, lucru care i-a făcut pe toți pasibili de a se pierde definitiv în lumea viselor.

    • darklorelei zice:

      Situatia lui nu-i da niciun drept asupra vietilor celor pe care ii implica in planul lui. Oricare ar fi fost finalitatea pe care o urmarea nimic nu-l indreptatea sa fie egoist.

      • Florin Iepan zice:

        Și care ar fi fost totuși „situația lui”?… din câte am înțeles din film, problema apărea doar dacă el era cel care menținea visul, adică atunci când cineva intra în subconștientul său… poți să-mi spui cumva care din vise era al lui?… pentru mine unul, din câte țin minte, singura problemă reală (care nici nu a fost reală de fapt 🙂 ) era trenul care a apărut din senin pe stradă în primul vis (care nici măcar nu era al lui visul)… iar gagica aia, Ariadne, specula doar pericolul pe care l-ar fi reprezentat subconștientul său, dar care n-a fost niciun pericol pt alții niciodată, nu-i așa? doar pentru el!… El a știut pericolul reprezentat de subconștientul său, dar acesta nu avea forță decât în propriile sale vise, motiv pentru care dacă ții bine minte filmul, a refuzat mereu să fie arhitectul visului cand erau implicați alți oameni… 😉

      • darklorelei zice:

        Dar amintirile lui au fost un pericol pentru ceilalti. Copiii i-au aparut de mai multe ori in acel vis „supraetajat” si apoi si sotia.
        Parerea mea e cea expusa mai sus. Nu ai cum sa ma faci sa o schimb! 🙂

      • Florin Iepan zice:

        Bine… nu o schimba… la o adică fiecare are dreptul la propria părere…
        ps: soția lui a apărut doar în propriile lui vise (și din cate îmi aduc aminte, niciunul din cele 3 vise supraetajate nu a fost susținut de el)…

  3. klausen1976 zice:

    aceeasi senzatie am avut-o si eu, legata de punctele comune cu matrix, care la vremea sa a avut un impact mai mare.
    Inception este totusi un film bun de tot, venit , mai ales, intr-o perioada de penurie in materie de productii cu adevarat valoroase …

  4. drstoica zice:

    Nu, nu ma face sa nu-l mai vad, te rog! 🙂

Lasă un răspuns

