freedom of speech

Mi-a venit ideea sa vorbesc despre asta pentru ca recent am postat un mesaj pe un prea celebru blog ce tine capul de afis la cele mai bune blog-uri romanesti din WordPress de prea multa vreme. Si dupa ce l-am postat am asteptat „moderarea”. Bineinteles ca al meu comentariu a fost sters. Nu e prima data cand se intampla asta pe acest blog. Am mai comentat cu alta ocazie intr-un articol in care autorul desfiinta videoclipul lui Lady Gaga, Alejandro. Pentru ca in comentariu contraziceam ceea ce se spunea in articol, acesta nu mi-a fost aprobat. Am mai incercat o data gandindu-ma ca poate a fost o greseala sau poate am innebunit eu si nu mai stiu de capul meu pe unde comentez si pe unde nu. Acelasi rezultat! Atunci m-am gandit sa incerc si varianta pro-articol si am postat un comentariu in care laudam ideile savante emise de autor (oricine o fi el). Surpriza: comentariu aprobat! Mai sa fie! Deci aprobam ce ne gadila orgoliul si e in consens cu ideile noastre oricat de idioate ar fi ele, dar stergem cu indarjire orice comentariu ce incearca sa ofere o parere alternativa. Halal dialog cu cititorii! Poate ar trebui sa se mentioneze undeva acolo ca orice comentariu nepotrivit doctrinei va fi sters!
Am mai intalnit oameni care mi-au cenzurat parti din mesaje sau le-au sters cu totul, dar cred ca motivele erau legate strict de dorinta de a nu arata lumii intregi niste adevaruri despre ei insisi. Pot sa inteleg asta. Fiecare arata cat vrea din propria persoana aici. Si e adevarat ca de cele mai multe ori, eu sunt prea sincera si prea directa (stiu, adjective/adverbe fara grade de comparatie … dar toata lumea le foloseste incat au ajuns sa fie expresive asa) si unora nu le convine.
Am cenzurat si eu. Un singur lucru nu tolerez aici: vulgaritatile. Dar nu inteleg de ce pe blog-ul in cauza sunt cenzurate opiniile contra. Oamenii trebuie sa isi poata exprima liber ideile! Sa se contrazica, sa argumenteze, sa demonstreze, sa emita idei noi! Dar nu sa-si puna palma la gura unii la altii! In ce lume de indoctrinati si fanatici m-am gasit si eu sa ma nasc!
P.S. Zicea un „evlavios” acolo apropos de situatia actuala a tarii noastre ca solutia cea mai buna pentru a indrepta lucrurile ar fi sa ne rugam si nu sa iesim in strada. :)))))))))))))

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la freedom of speech

  1. klausen1976 zice:

    se intampla asta pentru ca ei considera ca blogul lor „nu este o democratie” … este o maniera de a privi blogging-ul … 🙂 little dictators 🙂

  2. floriniepan zice:

    Am trecut și eu prin asemenea experiențe și am realizat că nu e vorba de cenzura unui pdv, ci de frica orgoliului (mai mult sau mai puțin mascată). Dacă e vorba de idei religioase sau politice atunci frica se referă la pierderea adepților și a alegătorilor… am întâlnit chiar și oameni care au cenzurat diverse expresii doar pentru că erau prea intime… dar întotdeauna la baza cenzurii stă frica de a pierde ceva (în cazul blogurilor pierderea imaginii pe care noi înșine o creăm și o menținem).

    • darklorelei zice:

      Poate este si frica de a pierde adeptii, dar poate e si teama ca la final s-ar putea sa descopere ca toate convingerile lor au „stabilitatea” unui castel de carti de joc.
      Cat despre expresii intime … probabil ca acei oameni tineau la imaginea lor, dar e posibil si sa nu fi fost impartasite acele lucruri intime.

      • floriniepan zice:

        E vorba de aceași frică… dacă cenzurezi pe cineva cu argumente contra, nu faci decât să recunoști instabilitatea propriilor convingeri care îi țin pe adepți lângă tine… poți spune și aici că cel care cenzurează nu-ți împărtășește convingerile, dar nu e decât un alt fel de a masca aceiași frică.

      • darklorelei zice:

        nu le-as numi convingeri pe cele din urma … 🙂

      • floriniepan zice:

        Nici eu nu aș numi atașamentul iubire… dar, din nefericire, e singura formă de iubire pe care o cunoaște majoritatea oamenilor… la fel cum n-aș putea spune că 10 lei e totuna cu 100, deși pentru mulți e (încă) același lucru.

      • darklorelei zice:

        „si totusi iubirea” …… it’s always about love :)))))))

      • floriniepan zice:

        Întotdeauna e vorba de iubire… orice act de respingere (negare sau cenzură) este în esență o formă de iubire a opusului său… până și egoismul este tot o formă de iubire… but, nevertheless, it’s allways about the point of view…

  3. Catalin zice:

    Am dat de tine intamplator pe la un carbon asa ca hop si eu.
    Oricat de idealisti am fi, fiecare face ce vrea pe blogul lui. E coltul lui de internet, e lumea lui. La fel cum inchizi usa in nas diversilor, sau alegi sa nu deschizi, la fel cum nu raspunzi sau inchizi telefonul, la fel cum citesti sau nu un mail.
    Libertatea de exprimare o avem la noi acasa si acolo unde ni se permite. E frustrant, dar primeaza libertatea lui de a-si alege comentariile.
    Toate bune

    • darklorelei zice:

      Bine ai venit! 🙂
      Stiu ca proprietarul blog-ului e stapanul absolut al acestuia. Dar eu cred ca decenta si demnitatea lui (sau mai bine zis, lipsa acestora) au un cuvant de spus atunci cand el aproba sau sterge comentarii.

  4. la mine pe blog n ai patit niciodata asa ceva:)) eh, dar eu nu sint de top, deocamdata 😀 las’ ca vezi tu atunci 😛

Lasă un răspuns

