ghiocei

Azi e o zi tare frumoasa ca de primavara! Poate a venit special sa alunge amintirea urata a celei de ieri.
A venit acum sa-mi aminteasca de ghiocei. Imi plac enorm! Nu am fost niciodata intr-o padure sa culeg ghiocei salbatici. Ar fi fantastic sa fac asta o data! … cand voi gasi o padure cu ghiocei. 😛


Pana atunci ma bucur si la vederea unuia singur. Sunt rari si pretiosi. Mai gasesc (destul de rar, e adevarat) cate un ghiocel ce straluceste ca o nestemata in razele soarelui de primavara. Ma bucur ca un copil pentru ca l-am descoperit si ma minunez naiv de stralucirile lui de nestemata. Nu-l rup, il incurajez sa creasca si ii iert sclipirile taioase ce uneori imi strapung privirea. Doar este simbol al sperantei ca primavara sigur va sa vina!
Unii sunt firavi si dulci ca o floare de cires in dimineata. Altii sunt vigurosi, increzatori si chiar incapatanati sa stea semeti in soarele cu dinti. Dar cu toata grija si rabdarea mea, ghioceii nu pot straluci la nesfarsit. Unii se sting repede aratandu-si fetele vestejite poate de privirile oamenilor ce le sorb insetati culoarea, altii rezista mai mult. Dar si ei sfarsesc prin a ma dezamagi cumplit. Nu pot sa reziste asa albi si gingasi, asa vioi si proaspeti, asa minunati si fabulosi in lumina curata a soarelui! …

P.S. Acest post s-a vrut a fi despre ghiocei si primavara. A deviat catre o metafora. Damn! Azi nu pot vedea partea frumoasa a niciunui lucru!

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

26 de răspunsuri la ghiocei

  1. octavpelin zice:

    Darklorelei,reprezinta sensibilitatea sufletului si dragostea ta fata de semeni,ghioceii sunt minunati si trebuie priviti nu rupti ,daca NU iubesti persoana(ele) de alaturi,iti doresc un weekend minunat,cu pretuire Octav.

  2. Alexander zice:

    Mda…pe o vale, sub un deal, curge apa-n lift! Cu aceasta ocazie ii multumim domnului Octav pentru nepretuita-i contributie bazata pe o experienta prezumtiva si-l invitam sa-si ridice premiul din neantul abstract al expectoratiilor semidocte! Cat despre parerea matale donsoara in materie de buruieni, vestitori ai primaverii…nu-i bun. Metafora au ba, abordarea nu e bene!

  3. floriniepan zice:

    Cunosc eu un deal unde se găsesc și ghiocei și brândușe… facem un drum pe el să vedem câți găsim?…

  4. a venit primavara , in sufletele noastre dar in natura inca e iarna :d cat de dor imi e de acele vremuri cand simteam mirosul primaverii , cand eram un pusti , mucos ce-i drept , eram neastamparat :d acum sunt cuminte fetelor:d

  5. Alexander zice:

    Abordarea ta nu e in acord cu ce stabiliram ca ar fi cazul sa adopti in materie de atitudine! Nu se pune problema…admira-i, bucura-ti sufletul, dupa care culege-i si depoziteaza-i in vaza! Oricum sunt efemeri si simplul fapt ca-ti place situationul au ba, nu va schimba cu nimic datele problemei. Ba mai mult, tinand cont ca natura le-a destinat o asemenea existenta, cine suntem noi sa ne impotrivim legilor sale?! In definitiv o asemenea actiune, oricat de bine intentionata, nu s-ar solda decat cu un esec masiv, si eventual un motiv in plus de amaraciune, din partea autorului ei. Cat despre oameni, nu stiu daca ghioceii ar putea sa aiba un echivalent, chiar si privit din avion, in lumea noastra. In privinta dezamagirii tale, chestiunea e subiectiva pentru oricare dintre noi intrucat odata formata o parere despre o anumita persoana, si tinand cont ca-ti place tie sa vezi preponderent binele in oameni, actiunile sale se vor raporta mereu la ea (parerea) si inevitabil va sfarsi prin a te dezamagi mai devreme sau mai tarziu. In esenta nici macar nu necesita explicatii…e firea umana pur si simlu. Si asta in cazurile fericite cand cei vizati nu pun umarul la starea ta de spirit intr-o atare directie. Mila gatuita, atat in privinta florilor pentru ca e subiectul de asa natura cat si a oamenilor, e pentru aia de „vor sa mosteneasca imparatia cerurilor” si inteleg prin asta pupatul icoanelor pana albesc, batutul crucilor in fata fiecarei biserici pe langa care trec si reprimarea oricarei manifestari/actiuni care cred ei ca contravine dogmelor religioase si nu numai. Ca nu-i asa…decat sa creada lumea ca nu sunt ei buni crestini sau ceva, mai bine sex o data pe luna, cu luminile stinse si fara zgomot (asta ca si exemplificare a modului lor de a privi lumea). Sunt intr-adevar flori care pot fi comparate cu oamenii…dar mi-am propus sa nu vorbesc urat! 😉

    • darklorelei zice:

      da, ai vorbit foarte frumos! ai dreptate, domnule Alexandru!

      • floriniepan zice:

        Mă întreb… dacă domnul Alexandru ar fi putut să „rupă” soarele de pe cer, fiindcă-i place răsăritul, și să-l ducă la el acasă să se poată bucura de el mai mult timp, chiar ar face-o?… ghiocelul nu e întâmplător un simbol al primăverii, la fel cum soarele reprezintă ziua… cine suntem noi să ne considerăm singurii demni de a privi asemenea minuni?… de ce să privezi sufletul de primăvara din el la toți cei care pot vedea acel ghiocel? asta e similar cu dorința de a lua soarele cu tine fiindcă-ți place răsăritul lui privându-i pe restul de aceași fericire!… ăsta e efectul egoismului, să ne credem singurii care merită ceva, uitând complet că nu vom fi niciodată singurii!!!

      • darklorelei zice:

        In aceasta chestiune doar domnul Alexandru va poate raspunde. 😛

  6. Alexander zice:

    :)))) Intr-adevar gagiu…spusele mele au o doza de egoism, dar comparatia matale, desi nu am nici cea mai mica urma de indoiala ca a fost bine intentionata si intrucatva educativa, in mod sigur dojenitoare, ca amplificare a magnitudinii semana suspect de mult cu cea a baieteilor care confunda, de regula in prezenta fetelor, un ciot de creion fara varf cu stalpul de telegraf. De asemenea nu pot sa nu remarc faptul ca desi te dedai la orgii oratorii in contra spuselor mele, mesajul nu-mi este adresat mie. Sa fi vrut oare ca prin textul de mai sus sa scoti in evidenta ipotetica-ti sensibilitate masculina, gingasia usor naiva si pe cale de consecinta cu atat mai remarcabila a barbatului ce se lasa sedus de frumusetile naturii si nu numai, catre o anume domnisoara?! Pana una alta, din cate am inteles, dealul la care te refereai va ramane necules din motive obiective, pentru ca nu-i asa…tu nu te cobori la astfel de gesturi josnice, potrivnice naturii si semenilor tai, iar invitatia pe care ai lansat-o atat de gentil nu a avut efectul scontat! Sa fi intentionat tu oare sa ma admonestezi, s-o faci pe lupul moralist, doar pentru ca spusele mele au avut un ecou afirmativ din partea cuiva anume?! Noo…nu cred. Totusi, un asemenea scenariu nu poate fi imaginat decat de catre o minte egoista si bolnava precum a mea! Te asigur ca mi-am insusit criticile si voi da curs indicatiilor subliminale la litera! Better luck next time. Te salut… 😉

    • floriniepan zice:

      E drept că n-am ales cea mai fericită formă de exprimare, dar mă bucur că ați înțeles ideea (atât cât ați înțeles-o)… cât despre intenții pot spune sincer că dealul ar fi rămas necules oricum… asta pe lângă faptul că mă consider și eu un oarecare băiețel cu sufletul nematurizat, care deși știe dintotdeauna nulitatea șanselor sale, îi place mereu să încerce iar și iar doar pentru a-și confirma sieși inutilitatea veșnică a dorințelor lipsite de iubire. Să aveți o zi bună! 🙂

  7. Alexander zice:

    Cat despre tine donsoara…schimb pe schimb! Eu iti trimit o melodie care-mi place iar tu nu ma mai domnesti atat! Pentru anisorii mei…Alex e mai mult decat suficient! 😉 http://www.youtube.com/watch?v=g6Sgk04C9e8&feature=related

  8. Alexander zice:

    Deci…in urma unei analize serioase, bazata pe date consistente, a caror veridicitate depaseste orice dubiu, am ajuns la concluzia ca s-ar putea sa-i daunez blogului tau. 🙂 Cu lipsa-mi legendara de modestie pot afirma ca in cazul, sigur…foarte improbabil, in care mai debiteaza vreunu balarii pe aici ma voi simti nevoit sa-i dau sah mat. Si oricat mi-ar placea mie, e foarte probabil ca respectivii sa se simta jigniti, motivatia imi scapa, si ca urmare sa nu mai binevoiasca a-ti vizita blogul. Ori eu oricum nefiind un impatimit al acestor chestiuni internautice imi vine mai usor sa ma rup de accesarea paginii sau postarea de commenturi, si tinand cont de maniera in care ti-am descoperit blogul…tu postand cu cateva zile in urma un comentariu pe o asemenea pagina apartinand unei rude de-a mea…putem concluziona ca descoperirea ta a fost o simpla intamplare. Motiv pentru care…daca nea’ Florin promite sa fie cuminte si sa-ti viziteze blogul in mod constant pentru a fi la curent cu postarile tale pe sus-numita pagina…eu la randu-mi promit sa ma retrag/abtin de la orice viitoare comentarii. Asta pentru ca… 🙂 O seara placuta-ti doresc!

  9. darklorelei zice:

    @Alex: ma bucur ca ai citit si comentat pe blog-ul meu. Sper ca vei face asta in continuare si chiar te rog sa intervii de fiecare data cand ai ceva de spus!
    @Florin: comentezi de foarte mult timp la mine pe blog, ce ti-a venit acum? Te rog abtine-te si nu-ti revarsa frustrarile aici!

  10. Gigi zice:

    În ce condiții pot fi folosite fotografii de pe blogul dumneavoastră în clipuri pe youtube?

  11. dumitruichim zice:

    frumos scris! Și comentariile miros a primăvară…

    ps
    admirabil blog!

Lasă un răspuns

