asculta tacerea

Aseara am intentionat sa adorm devreme si pentru a adormi mai repede m-am gandit sa privesc cateva minute la televizor. De obicei nu gasesc nimic interesant si mi se face rapid somn. Si tocmai ce incepea un film rusesc pe TVR 1. Filme rusesti nu am mai vazut de prin generala cand le priveam pe cele difuzate de televiziunea nationala moldoveana care avea zilnic doua ore (sau mai multe … nu mai stiu) alocate din emisia TVR-ului. Erau filme vechi si bune! Acesta era nou, aborda probleme specifice timpurilor noastre, dar isi pastra aerul de originalitate si naturalete pe care nu-l gasesti la filmele americane. Daca ma gandesc bine, tema e chiar una siropoasa: fata saraca de la tara se indragosteste de barbatul bogat in casa caruia e angajata ca menajera; culmea si ea ii pica astuia cu tronc; ea are o sora cu un copil care are neaparata nevoie de un transplant pentru care nu sunt bani si nici donator etc. Dar regizorul si scenaristul au reusit sa mentina povestea pe o linie frumoasa, fireasca si inocenta.

Se numeste „Asculta tacerea” (Listening to the silence/Sluşaia tişinu – parca suna mai bine „Asculta linistea”:P) si a fost lansat in 2007. Actorii principali sunt: Alina Sergheeva si Dmitri Marianov – nu am auzit de ei, dar mi-au placut in filmul acesta. 🙂
Este un film despre iubire, despre daruirea de sine pentru binele semenilor, despre conditia sociala ce ne imparte adesea in doua lumi total diferite, despre muzica … muzica sufletului.
Unele scene parca nu au cursivitatea cu care am fost obisnuita de filmele de peste ocean, esti lasat sa mai intelegi si singur ce si cum. Iar finalul … e fantastic! Daca s-ar fi terminat in orice alt fel as fi fost tare dezamagita ca am pierdut doua ore sa privesc acest film!
Atasez aici o scena, nu trailer-ul. Melodia asta m-a urmarit azi toata ziua. :P:))

p.s. Filmul este azi in reluare la 00:50. 😀 (Nu va luati dupa textul de prezentare facut de TVR. Daca il citeam inainte nici nu mai ajungeam sa vad filmul.)

Later edit: Melodia se numeste Song of a Eastern Wind, compozitor Vladimir Saiko (Sayko). Iat-o aici!
Filmul poate fi vazut aici sau aici (dar fara subtitrare).

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la asculta tacerea

  1. darklorelei zice:

    wow! se pare ca a placut mai multora! au si ajuns aici cativa ce cautau pe motoare informatii despre el! ma bucur! 😛

    • Paula zice:

      Da!o surpriza in noapte!eu l-am vazut in prima seara pe secvente si apoi in seara cand l-au dat in reluare tocmai ma pregateam sa ma culc si nu am putut.l-am vazut pe tot si chiar o surpriza.alt tip de film in comparatie cu filmele comerciale,de milioane de dolari etc.melodia super si sunt cateva momente pe care le-as revedea la infinit si parca tot nu m-as satura.intensitatea sentimentelor care se degaja din momentele alea e infinita.e maxima!a mai fost un film turcesc parca pe care l-a vazut sotul meu si care e fost incantat de el. DA parca se numea.ma bucur ca ‘ nu sunt singura in noapte’!!

  2. katafolt zice:

    Tot asa am ajuns si eu aici 🙂
    Multumesc pentru articol! Mi-a placut mult filmul, imi aminteste un pic de un alt film rusesc, tot poveste moderna, tot din 2007:
    http://www.foriegnmoviesddl.com/2009/03/rusalka-mermaid-2007-anna-melikyan.html

  3. Bogdan zice:

    Wow melodia e geniala, din pacate n-am apucat sa vad filmu’ dar suna promitor, o sa-l caut:>

  4. cel_care zice:

    filmele de genu’ asta imi dau un sentiment foarte ciudat…daca e sa arunc o privire peste umar inca ma mai vad stand pe canapea cu ai mei uitandu-ma cu cea mai mare atentie la TERMINATOR sau MAD MAX pe pro7 sau RTL, convins ca e cel mai bun SF pe care l-am vazut. Acum dupa niste ani ma uit la filme de genu’ asta si pe urma arunc o privire peste umar, la propriu, sa nu fie vreun jumulit de android in spatele meu, dar stau la fel de atent si linistit ca atunci cand eram copil si privesc filme precum cel mentionat de tine in care exista umanitate, unitate si sacrificiu pentru cei de langa tine si sunt convins ca e cel mai bun SF pe care l-am vazut!

  5. Wooooe nu am mai vazut /deschis un TV de aproape un an. Oricum mai bine , decat sa ii vad pe bote , byanca , si altii ….iar daca vreau un film bun , o stire buna accesez traditionalul www 😛

  6. Amon zice:

    😉 Russian good shit.

  7. Mircea zice:

    Am vazut aseara filmul pe TVR1, cred ca reluare.
    Am mai vazut si Admiral, Ostrovul, si sunt impresionat de diferenta enorma intre gandirea logica, stabilitatea ideii, realitatea intamplarilor, etc. in comparatie cu filmele americe.
    Chiar daca sunt un Rusofil (nu comunist) nu ma pot dezlipi de televizor pana a final.
    Ostrovul m-a facut terci, am iesit din acel film stors de orice vointa a mea, in lata lume, mai bucuros, mai fericit, mai iubitor.
    ASculta tacerea ma facut sa adorm lipsit de orice dorinta umana, ci traiam un vis frumos.
    Ma uit si nu reusesc sa inteleg ce au Rusii astia in comparatie cu alte natii, sunt atat de perfecti cand vor sa transpuna ceva incat iti schimba total modul si logica vietii.
    Tot unul de al lor ma facut sa-mi schimb universul, S.N. Lazarev (fara partea cu reincarnarea), bucuria de a traii religia asa cum e ea.
    Inca o data m-a facut sa sar din pat de uimire cat de bine a fost realizata in Admiral cand ei s-au asezat in genunchi de la imparat la soldat si si-au dat in mana Domnului soarta, cat de profund, cat de puternic, cat de firesc.
    Dupa un film rusesc doresti sa traiesti la infinit, dupa unul american te sinucizi.
    PS sunt un fan inrait a filmelor SF dar cand vezi unul rusesc universul despre filme ti se schimba total.
    Bravo Rusilor.

  8. multumesc!
    Filmul e minunat si muzica pe masura!

Lasă un răspuns

