intrebare

Vorbeam intr-un articol despre o prietena al carei prieten se poarta foarte urat cu ea. Eu tot incerc sa o fac sa vada cum stau lucrurile de fapt si sa inteleaga ca nu trebuie sa se lase calcata in picioare de nimeni. Se pare ca sunt buna doar la teorie. In practica nu sunt mai departe de ea. Desi mi se dovedeste de atatea ori ca oamenii nu merita pur si simplu a doua sansa, eu excelez in prostie/bunatate si le-o acord. Asa am facut si cu cea mai buna prietena a mea suportandu-i comportamentul rautacios si continuand s-o ajut cand a avut nevoie, asa am facut si cu alte prietene carora le-am intins mana pentru ajutor in conditiile in care ele mi-au dat un picior cand eu aveam nevoie de sprijinul lor, asa am facut cu unii tipi cu care am fost carora le-am trecut cu vederea lucruri ce nu trebuiau iertate ori uitate. Tot asa fac si acum. Cu unii pentru ca tin la ei si cu altii pentru ca nu-i cunosc suficient si imi spun ca daca nu-i cunosc asa de bine, atunci ei si actiunile lor nu conteaza asa de mult pentru mine. Si desi nu conteaza, pe mine tot ma afecteaza. Mda, tot nu am crescut mare. Cum sa schimb altruismul asta ce ia forma naivitatii cu egoismul care ar fi potrivit in situatii precum cele descrise mai sus?

P.S. Se ofera un cadou surpriza raspunsului ce ofera solutia la intrebare.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

30 de răspunsuri la intrebare

  1. drstoica zice:

    De-ai sti cata lume asteapta raspuns la intrebarea ta… 🙂

  2. Bogdan cel Nazdravan zice:

    Nu cred ca e vorba de altruism, ci de speranta. Speri ca acei cineva iti vor aprecia bunatatea si astfel vei face parte din grupul lor (sau vei fi cu ei). Altruism ar fi daca ai face-o total dezinteresata.
    Sincer sa fiu, nici eu nu prea le am cu egoismul, dar daca as fi pe deplin CONSTIENT ca un om nu merita, nu i-as da absolut nimic. Asa procedez cu cersetorii, politicienii, hotii, etc. Tu esti visatoare si optimista iar asta nu e neaparat un lucru rau, denota ca ai sensibilitate, o calitate ce se vrea reprimata in zilele noastre.
    Eu, de obicei, am nevoie de mai multe lovituri pentru a ma dumiri. Dar si cind ma lamuresc cu cine am de-a face…
    Astept cadoul 😛

  3. Bogdan cel Nazdravan zice:

    P.S.
    Nu tu trebuie sa te schimbi, pentru ca tu nu pierzi absolut nimic. Trebuie sa se schimbe cei care (te) pierd!
    Acum chiar cred ca merit un cadou 🙂

  4. cel_care zice:

    toata lumea minte…ce ai expus tu aici e un fel de rezumat al rezumatului…sunt sigur ca lucrurile sunt mult mai complexe si mult mai argumentate de fiecare in parte…ne sta in fire sa facem din tantar armasar mai ales cand vine vorba de propria persoana…pune pixul pe foaie si scrie tot ce au facut ei pt tine si ce ai facut tu pt ei si posibil sa ai o surpriza…oricum ar fi toata viata e un compromis, implicit orice actiune este un compromis…fiecare gest este constrans de actiuni trecute sau actiuni din viitorul apropiat…ca sa scurtez putin, pentru ca mi-e lene sa scriu, as zice ca toata lumea trebuie sa se schimbe putin sau macar sa incerce…in orice relatie de orice fel…vb din proprie experienta si este doar o parere personala mazgalita pe un blog al unei fete pe care nici macar nu o cunosc, intr-o zi de sambata pentru ca nu am altceva mai bun de facut…pentru ca nu am vrut sa ma schimb…cand ar fi trebuit sa o fac…

    • darklorelei zice:

      nu, nu voi avea nicio surpriza. m-am gandit deja la asta. tocmai din cauza aceasta am scris articolul asa.
      despre ultima ta idee: nu e niciodata timpul pierdut! schimba-te incepand de azi! 🙂

  5. cel_care zice:

    mda…ma asteptam sa-ti scape esentialul…

    PS EXACT! de azi promit sa nu mai mint, fur sau injur! Promit sa fiu baiat cuminte, sa-mi ascult parintii si sa pap tot din farfurie! Doamne ce-mi plac sectantii si filmele de dragoste!!!

  6. ggl zice:

    Vine de la sine cu timpul, presupun. Trebuie să iei atitudine de prima dată când de deranjează un lucru, pentru că altfel va fi trecut cu vederea, considerat ceva normal şi repetat. În teorie sună foarte simplu, însă în practică e mai complicat. În principiu funcţionază să spui ceea ce simţi, însă depinde şi cum o spui şi mai ales ce anume faci ca să fii luată în serios. Speak slowly and carry a big stick 🙂

  7. rokssana zice:

    constat ca poti sa-ti raspunzi singura:)
    doar te alinti putin…

  8. afkafk zice:

    daca te simti bine cu tine nu vad de ce te-ai schimba….daca nu te simti bine cu tine am parere ca ai si un motiv,cel putin,iar solutia vine din…motiv.

  9. Alexander zice:

    Hau hau…ce de pareri pertinente si avizate!!! Te alinti draga mea (nu se putea decat o fata sa faca o asemenea remarca…sau in baiat cu suflet de fetita)!! Schimba-te urgent ca…pierzi randul la ciunga cu scortisoara sau ceva asa!!! Sa nu cumva sa te schimbi ca pierde Gigica, vanzatoarea de la non-stopul din colt, daca nu stie sa te aprecieze la adevarata ta valoare!! …………………………………………………………………………. (Sa-mi fie cu iertare, am atipit cu dejtu pe tastatura) Despre prietena ta…ori e tuta, ori a inceput sa-i placa!! Scuzata-mi fie franchetea. Cat despre matalutza…cel mai probabil ti se trage de la educatia primita in copilarie! Si ca sa fiu scurt si la obiect, (ca deja sunt convins ca o sa ma injure lumea de nenorocit ce ma aflu) iti impartasesc un strop de intelepciune izvorat dintr-o minte cu mult peste ceea ce as putea debita eu la ora asta si oricine de aici la orice alta ora… „Nu te încrede în primele avânturi, pentru că sunt aproape întotdeauna cinstite!” Iar ca eventual motto in viata: „Nu stii…te invatam! Nu poti…te ajutam! Nu vrei…te fortam! Esti exagerat de prost…iti meriti soarta si noi vom avea grija sa fie crunta!!” Este sublim si cat se poate de corect! (de ce am folosit pluralul cred ca este evident) Cat despre cadou, il cedez lui Nazdravan, ca pofteste rau de tot…si ar fi pacat sa i se aplece baiatului! 😉

  10. Alexander zice:

    Dar vaii…Dar vaiii!!! Mai am de facut o remarca… caci mi-a fugeat din vedere ca cand am cautat pe goaglee mai devreme citate cu care sa ma dau destept in cap pe blogosfera! Suntem in prezenta unei emininte cenusii si ar fi pacat sa nu-i salutam prezenta corespunzator! Acest Liiceanu al internetului…dar ce vorbesc eu?! Plesu + Aristotel nu i-ar putea sta’n cale de filozofo-intelectualo-emerit ce este!! Ne binecuvanteaza pe noi muritorii de rand, intr-o zi de sambata cand nu avea altceva mai bun de facut, cu informatii nepretuite pentru rasa umana, si aici suspectez un eventual acces al sau in directia manuscriselor de la Marea Moarta…altfel nu se explica atata intelepciune la mansarda unei singur om!! Dar poate ca este un semizeu, un titan, asemeni lui Prometeu care a dat oamenilor focul…el a luat decizia sa ne scoata din ignoranta cu gandurile sale mirobolante provenite din experiente destinate numai celor alesi! Hmm…partea proasta la afacerea asta e ca orice „Prometeu” vine la pachet cu o „Pandora”! In fine…nu ma astept sa intelegi…da’ nici nu tre sa-ti chinui neuronii cu asemenea bagatele…fa-o si tu pe Luceafarul la faza asta! Asadar, ca sa concluzionam…o farama de folclor pentru un atotstiutor. Nemultumitului i se ia darul, iar cel_care este nehotarat ia la ….! Metaforic vorbind evident…dar cu efecte cat se poate de reale si dureroase! Asa ca sfatul meu pentru tine e…decide-te repejor inainte sa realizezi cata dreptate am! 😉

  11. Alexander zice:

    Gagico…iertare! Recunosc in fata Marii Adunari ca nu mi-am luat pastilele ieri si a iesit dupa cum se poate citi mai sus! 😉 Acum sunt ca un iepuras pufos dornic de joaca mangaieri! Retractez (parca asa se zice cand vrei sa fii impaciuitor) afirmatiile de natura sa aduca atingere orgoliului domnului in cauza! Ce sa-i faci?!…”Baietii a jucat bine da’ i-a batut scarbile astea”! Eu ti-am spus ca sunt o belea la casa omului! 🙂 Astept ordinul sa-mi fac seppuku! Care nu ma place e liber sa ma maltrateze…sa arunce in mine cu oua si rosii virtuale!! Ceea ce sunt obligat in schimb prin natura situatiei sa iau in consideratiune este parerea ta…pentru ca, ce-i drept, imi cam fac de cap pe terenul tau de joaca! Deci facem de urmatoarea maniera…eu promit sa fiu cuminte si tu imi zici prenumele tau! Fiind mai „old school” de felul meu, imi place sa stiu cui ma adresez…

  12. Alexander zice:

    Eeee, atunci draga mea Luli….jihadddd…da’ pe jumatate, ca totusi o concesie merita o alta! Mrrrr… 😛

  13. cel_care zice:

    O tu „Alexander the Great”, dupa vorba esti fudul, dupa port „ai vrea da n’ai cum”…imi cer scuze pentru intarziere…ai expus frumos, literar si cel mai important alambicat…nu am continuat pentru ca nu imi dau seama ce?! dar sunt sigur ca facandu-ti loc cu coatele ca un adevarat roman, zdrobind sub copitele calului tau alb orice parere si despicand burtile „inteleptilor” cu sabita ta faurita in focul cunoasterii o sa castigi un premiu la care se pare ca poftesti mai mult decat Nazdravan…o fi pentru ca in esenta lui sustine anumite „chestii” care s-ar apleca in lipsa? ceea ce ma obliga sa deduc ca tie ti s-a aplecat de mult…cat despre intelepciune, suntem intr-o bezna totala din cauza bagajului tau de cunostinte…citatele sunt frumoase, intelepte si evident…citate! lasand la o parte ironia si caterinca, cate lanterne te lumineaza cand aberezi cu atata entuziasm la ora asta sau la orice alta ora? o parere personala ramane o parere personala si trebuie tratata ca atare sau cu indiferenta in cel mai rau caz mai ales cand continutul nu-ti era adresat personal…

    si acum…ori tantar ori armasar! cred ca ai trecut de mult de varsta la care sa zici piua! o simpla analiza a comentariilor tale inainte si dupa ce ai halit pastila denota faptul ca cel nehotarat esti tu…asta inseamna ca o iei la…!Metaforic vorbind evident…

    PS cred ca ti-ai facut inteleasa prezenta p’aici si pentru ca eu nu urmaresc premii, prenume sau numere (de orice fel) o sa te las „sa-ti etalezi” in continuare parerile, altora bazandu-te pe experienta ta personala 😉

  14. Alexander zice:

    :)))))))))) Mhmmm…. Uite…vezi?! Eu am promis ca ma cumintesc da’ am zgandarit prea tare orgoliul lu’ mandru soare…………….. Nu-i bai pretene! E clar ca esti intarziat din mai multe puncte de vedere decat ai vrea! O parere personala poate fi buna sau proasta, majoritatea parerilor sale il definesc pe om ca fiind istet au ba! Tu esti praf, pulbere fina, n-ai inteles nimic, saracu de tine…. Obisnuieste-te odata, in genunchi si baga fara grija, cica-i bine bine, conform unei pretene de-a ta, pe sistemul „one apple a day keeps the doctor away”, vindeca orice durere de gat …iar la modul cum pui matale problema, cu siguranta ca ai tot fost „biciul” multora pana acum, de unde deduc ca la cata experienta ai, tre sa pozezi cu siguranta in „mama si sotie” sperand sa mai puna cineva botu! In fine…tu ai constituit o simpla unealta in directia unei declaratii catre un anumit obiectiv! N-am obiceiul sa conversez cu cheia franceza, motiv pentru care esti scuzat! Metaforic vorbind…evident 😉

  15. Alexander zice:

    Un moment de ratacire… 🙂

Lasă un răspuns

