The Hunger Games (movie)

Am vazut cu putin timp in urma The Hunger Games. Citisem despre trilogia lui Suzanne Collins ca a intrecut Harry Potter la vanzari si vazusem un trailer pentru film. Din trailer mi s-a parut ca e un film foarte violent si deja inclinam sa nu-l mai vad. Totusi, din curiozitate, l-am vazut. Si mi-a placut enorm! Are intr-adevar violenta inclusa, dar scenele nu sunt asa sangeroase pe cat imi lasase mie impresia trailer-ul acela.
Povestea este captivanta si este perfect aliniata dorintelor si intereselor tinerilor de azi. Gamer-ii trebuie sa fie in extaz! 😛
Actiunea se petrece intr-o societate care seamana uimitor de mult cu a noastra – voi explica de ce. Panem este impartit in 12 districte, iar Capitoliul le conduce cu o mana de fier (una totalitarista). A se observa termenul Capitoliu de origine latina cu trimitere directa la perioada romana. De fapt, sunt mai multe trimiteri la Roma antica (nume de personaje, intregul „spectacol” care este oferit populatiei – care copiaza o tactica romana de a mentine atentia maselor catre „circ” si a o distrage de la adevaratele probleme).
In fiecare an sunt alesi un baiat si o fata din fiecare district si trimisi la Capitoliu unde vor participa la un joc cu traditie (The Hunger Games). Acolo, cei 24 vor beneficia de o perioada de antrenamente, apoi vor fi pusi sa se lupte, singurul ramas fiind declarat invingator. Organizatorii au dreptul de a face modificari in regulamentul concursului pe perioada desfasurarii acestuia si pot modifica mediul in care cei 24 se lupta pentru supravietuire influentand astfel soarta lor si a jocului.
De remarcat diferentele dintre opulenta societatii ce traia in Capitoliu (elita) si saracia oamenilor din districte (marea masa … sau sa zic 99% ?). Dar asa a fost mereu, nu? Diferenta aceasta de clasa sociala a insotit mereu umanitatea in trecerea ei prin istorie.
Si mereu oamenilor le-a placut sa vada viata (altora) ca pe un spectacol. Avem parte de tot felul de emisiuni TV care vizeaza aspecte din viata reala, inghitim pe nerasuflate stiri despre viata altora nepasandu-ne daca lor le convine sau nu sa fie tinta atentiei noastre. Suzanne Collins speculeaza usor aceasta latura a noastra si pune in scena un spectacol brutal, sangeros si nu in ultimul rand, intrigant. Copii care ucid copii? How sick is that? Ideea aceasta a mai fost explorata in literatura de laureatul premiului Nobel, William Golding in cartea sa, „Imparatul mustelor”. Insa acolo tema este alta, Golding plecand de la convingerea ca raul salasluieste in noi indiferent de mediul in care traim si de educatia pe care am primit-o, indiferent de experiente si de varsta. Suzanne Collins nu-si propune sa gaseasca sursa raului, ci ne-o dezvaluie inca de la inceput: elitele care doresc exclusivitate pe resurse. Cum altfel o pot obtine decat tinand masele sub control? Si cum le pot face obediente daca nu prin teama, prin limitarea drepturilor si oferirea in schimb a unui spectacol care sa implice violenta si care are rol de supapa pentru eliberarea furiei maselor? Nu este insasi societatea noastra construita pe acest model? Avem elite, avem marea masa, avem mass-media care ne bombardeaza cu tot felul de emisiuni si stiri de indobitocit, preferam televizorul si calculatorul si renuntam sa mai gandim si sa mai actionam cand ceva nu ne convine.
Revenind la film … imi place Jennifer Lawrence. Cred ca e cea mai buna alegere din toate varientele propuse pentru rolul principal. Nu e cea mai frumusica, nici cea mai slabuta, are un aer de fata obraznicuta si independenta. Rolul ii vine perfect!
Alte prezente notabile: Woody Harrelson (care mi se pare ca face un mare rol in filmul asta) si Lenny Kravitz (care pare sa nu imbatraneasca deloc desi are o varsta …).
Imi place foarte tare aceasta melodie din coloana sonora a filmului. Si mi se pare interesanta si metoda filmatului cu imagini tremurate, instabile parca anuntand ca un „cutremur” le va zgudui vietile celor implicati.
Hmmm … chiar trebuie sa cumpar cartea! Am citit destul de multe critici aduse filmului comparativ cu cartea. Ii voi face si cartii un review cand o voi citi. Pana atunci: „May the odds be ever in your favor!”

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la The Hunger Games (movie)

  1. Xenonisis zice:

    “Gamer-ii trebuie sa fie in extaz!”

    Nu Lorelei, “gamerii” nu sunt în extaz (din nefericire) filmul fiind cu mult mai prost decât multe alte jocuri bune!

    Comparația cu William Golding (Împăratul muștelor) e bună, ți-a venit ție în minte sau ai citit pe undeva, de la altcineva? Oricum, din nou, nu există grad de comparație. Împăratul muștelor e o carte care rezistă timpului, cu o idee bună care mai este și reală (nu disfuncțională cum e The hunger games)!
    De la Împăratul muștelor înveți câte ceva (citind) despre adolescenți și instinctele lor, de la Hunger Games (filmul) nu prea ai ce să înveți, vom dedea cum va fi cartea…:)

    Diferențele dintre elite (Capitoliu) și sărăntoci (District 12, underdogs) sunt prost gândite și total nerealiste! În lumea de astăzi întâlnim peste tot oameni bogați cât și oameni săraci! Sunt oameni bogați în Africa cum sunt și în Statele Unite, nu există nici o graniță clară între săraci și bogați!
    Nu există în lumea asta (și nu a existat niciodată) o țară plină de sărăntoci sau una plină de bogați! Bogații și săracii conviețuiesc laolaltă în aceleași orașe și țări, sunt amestecați și nu separați în Districte/Capitoliu!

    EXEMPLU!!!. Mai demult am văzut un om îmbrăcat în hârtie igienică dormind pe stradă în centrul New York-ului, înfășurat NUMAI în hârtie igienică, fără nici un fel de haine el! Tipii de pe Walstreet (ăia care fac lejer 50-100,000 $ pe lună) îmbrăcați în costume de fițe, treceau pe lângă el fără să îi spună nimic! Elita și underdogul pe aceeași stradă, în același oraș, unul lângă altul!!! Nu a apărut nici un fel de elită care să îl ridice și să îl azvârle în nu știu ce district, nici un ofițer de poliție nu s-a prezentat să bată underdogul, el având aceleași drepturi ca și un CEO (sau președinte de țară), fiind nevinovat până la proba contrarie – o dovadă că ar fi periculos pentru societate!!!

    Avem toți aceleași drepturi Lorelei, doar omul face diferența, omul însuși alege pentru el, alege să fie underdog sau CEO!!!! Desigur, e mult mai ușor să te faci Underdog decât să lucrezi la banca centrală să spunem , asta e clar nu?… 🙂 Ca să ajungi underdog tot ce trebuie să faci este să nu faci nimic și mai ales, să te plângi de elite imaginare, asta fiind semnătura underdogului – el e cel ce se plânge mereu de tot și de toate, tocmai fiindcă are timp la dispoziție și nu face nimic (oamenii activi care fac ceva bine definit pur și simplu nu au timp să se plângă sau să debiteze inepții despre elite inexistente)…

    „…elitele care doresc exclusivitate pe resurse. Cum altfel o pot obtine decat tinand masele sub control?”

    Idee mai aiurea ca asta nu am mai auzit! Elitele își doresc exclusivitatea pe resurse ținând masele sub control? Lorelei, scuză-mă că îți întrerup elanul, însă nu există nici o entitate superioară care să controleze masele! Dacă ar exista, tu nu ai mai scrie aici ce vrei despre acest film, internetul ar fi fost interzis din start, cu mult înainte ca tu și masele tale să fi avut acces la el!

    Oare nu realizezi că te înșeli? Dacă ar fi existat o elită, internetul nu ar fi fost niciodată oferit ție și maselor! De acord sau nu ??? Cum ții masele sub control, când le oferi acces nestingherit la internet, Twitter și Facebook??? Dacă aceste elite ar fi existat cu adevărat, serviciile de SocialMedia nu ar fi fost acceptate nici în ruptul capului, internetul nu s-ar fi făcut niciodată public!

    Metoda filmatului cu imagini tremurate e proastă! Vizionează Apocalypto de exemplu și ai să vezi acolo măiestrie la Mel Gibson, probabil cele mai reușite scene filmate în pădure vreodată! Desigur Apocalypto e mult mai sângeros decât The Hunger Games, e adevărat, dar nici nu vezi copii care să omoare alți copii întrun show televizat!!!

    La Jennifer Lawrence suntem pe aceeași lungime de undă, ea e cea care face filmul, fără nici o îndoială! Deși și aici, dacă o vezi pe Jennifer la premieră (cu o tonă de machiaj aplicat pe figură) cred că ai să îți schimbi repede părerea despre ea… LOOOOL La premiera filmului Jennifer cea de pe scenă nu seamănă neam cu Jennifer cea din film, e altă femeie pur și simplu, nu mai e underdog, este elită deja!!!

    • darklorelei zice:

      Sunt necesare cateva precizari vis-a-vis de comentariul tau:
      – „gamer-ii”!! – In caz ca nu ai observat, ma feresc sa mutilez cuvintele englezesti alaturandu-le prin sudare sufixe, articole romanesti. Imi par ciudate si din cauza asta folosesc cratima. Putin imi pasa ce decreteaza Academia Romana! Am trecut de mult de vremea examenelor la care puteam fi penalizata din cauza ca nu respectam regulile lor tampite de scriere. Nu fii asa sigur ca stii mai multa limba romana decat mine!
      – Ai inteles gresit ideea din Imparatul mustelor. Nu este vorba despre instinctele adolescentilor acolo, ci despre umanitate in general. Golding, dupa o experienta urata cu razboiul, a ramas convins ca raul salasluieste in om, ca e parte din firea lui. Ideea aceasta o exploreaza el in carte, nicidecum adolescenta si instinctele ei.
      – Cand vorbesti despre granita dintre bogati si saraci te referi strict la dimensiunea fizica, la distanta si locatie. Nu mi se pare esential acest lucru. Bogatii si saracii pot sa traiasca separati unii de altii sau pot sa fie vecini … mereu vor apartine unor lumi diferite! Probabil Suzanne Collins i-a plasat in locatii diferite pentru a sugera mai bine diferenta dintre cele doua stiluri de viata.
      – Elite inexistente?! Come on! Nici eu nu cred tot ce aud si vad prin documentare, dar
      totusi … ar fi bine sa vizionezi cateva despre elite, economia mondiala, familii celebre cu afaceri celebre, etc … Chiar daca vizeaza teorii conspirationiste si duc la extrem ideea cu lumea condusa de elite, pe undeva trebuie sa existe si un sambure de adevar.
      Oricum ideea asta a ta e acceptata de majoritatea americanilor care, dupa parerea mea neavizata, sunt cel mai „brainwashed” popor din lume.
      Vei gasi in acele documentare si idei despre controlul maselor. Cat priveste accesul la Internet sa nu uitam de decedata ACTA si nou-nascuta CETA. Nu am fi putut fi privati inca de la inceput de Internet deoarece nimeni nu stia unde se va ajunge cu el. Si sa nu uitam ca la baza lui este o retea militara, ARPANET care acum a evoluat in DARPA. Dar sa nu mai zic cu ce se ocupa si asta ca deja suna a SF!
      – Am vazut Apocalypto. O fi proasta metoda filmatului tremurat – am mai intalnit parerea asta pe imdb in review-uri – eu i-am gasit o explicatie.
      – Da, este schimbata Jennifer Lawrence la premiera filmului. Se pastreaza insa ideea de „nu prea frumusica si nu prea slaba”. Oricum, faptul ca e asa schimbata fata de rol demonstreaza ca e o actrita buna.
      q.e.d.

      • Xenonisis zice:

        Ok Lorelei, înainte de toate, să lămurim niște aspecte importante:

        1. Eu nu am timpul necesar ca să scriu corect. Pentru perfecțiune literară eu unul am nevoie de timp, și de cele mai multe ori – timp nu este! Citesc acum o biografie de exemplu, scrisă de un scriitor care petrece 8 ani de zile să scrie o carte! E fenomenal tipul, ăsta e cu adevărat scriitor, însă eu nu îmi permit luxul ăsta, să îmi consum 8 ani din viață să scriu o doar carte! Plus că m-aș plictisi de moarte să scriu 8 ani de zile la o singură biografie de femeie…. 🙂

        2. Vorbesc și scriu zilnic ba în română ba în engleză. Până și editorul de text care îl am (pe compiuter)e zăpăcit, fiindcă scriu în două limbaje diferite (română și engleză) însă textul final e controlat gramatical mereu și mereu în engleză, și uneri tâmpenia asta de control gramatical îmi schimbă cuvintele din limba română în limba engleză și eu nici nu observ ce se întâmplă! Alteori, ca să pun ghilimelele corect trebuie uneori să schimb pe engleză și apoi să revin pe românește, în doar câteva secunde! Asta e, așa pățești când nu te hotărăști după ce “fustă” să alergi, româncă sau englezoaică!

        3. De Academia Română nici mie nu îmi pasă sincer, fiindcă regulile pe care le-am învățat în școală le-au schimbat de vreo 3 ori deja în douăzeci de ani, nici eu nu mai știu cum se scrie corect “întrun” de exemplu, se scrie legat sau cu cratimă? Habar nu am și nici nu mă mai chinui să înțeleg fiindcă, la cât de des schimbă ei regulile, tre să fii prost să mai încerci să înțelegi ceva! Și oricum, nici nu am pretenția că știu limba română la perfecție, nu am știut-o niciodată atât de bine!!! Știu cât știu și asta este, nu o fac pe deșteptul prea mult!

        4. Am observat că majoritatea neînțelegerilor dintre noi apar la aceste cuvinte de genul „gamer”! Cuvinte englezești pe care le folosim fiindcă ne plac (unele chiar sunt mai sugestive decât cele din limba română) însă care ne duc la tot felul de neînțelegeri! De exemplu tu ai folosit expresia „bite me” care în engleză sună ofensiv, pentru mine unul! Pe românește dacă o femeie spune unui bărbat mușcă-mă, e ok, sună erotic, un pic vulgar poate, dar nu ofensiv! Însă pe engleză aceeași expresie eu unul o găsesc ofensivă, defăimătoare, pe engleză „bite me” sună a înjurătură! De aia te-am și atacat dealtfel în ultimul post, fiindcă mi s-a părut că încerci să mă scoți din sărite! Propunerea mea ar fi – hai să renunțăm la englezisme ca să ne înțelegem mai bine, nu crezi că ar fi o idee bună???

        Ok, acum revenind la acest post și la cuvântul gamer! Eu am pus în ghilimele cuvântul „gamerii” nu ca să îți evidențiez vreo greșeală ci ca să te atenționez că și eu am probleme la traducere! Fiindcă englezescul gamer (tipul care joacă jocuri video) nu există pe limba română și nu poate fi tradus corect prin cuvântul jucător! Avem jucători de fotbal, de popice eventual dar nu putem avea „jucători de jocuri video”, nu sună bine!

        Însă, după cum am observat, ție ți-a sărit muștarul! Nu, nu te atacam, doar evidențiam un lucru și anume că nici tu nu ai dreptate și nici eu! Nu e corect nici „gamer-ii” nici „gamerii”!!!

        Și acum, ca să nu îmi pară rău că am scris atât text pentru nimic, o să traduc eu CORECT cuvântul gamer din limba engleză în limba română! Corect se scrie „GHEIMĂR”, prin medota Pruteanu, exact așa cum se aude în limba engleză!! Pruteanu și englezismele lui, Dumnezeu să îl ierte, avea dreptate, știa el bine ce spunea! Deci, la plural articulat cuvântul „gheimăr” devine „gheimării”!!! Și am încheiat povestea, și pe viitor te rog să folosești aceeași regulă (acolo unde merge) pentru a scrie englezisme ca să nu ne mai enervăm… Ok ?

        Acum, fiindcă tot ți-a sărit muștarul degeaba, o să îți dau și un motiv… LOOOOL Acum chiar o să îți subliniez o greșeală, pe care ai comis-o tocmai când încercai să mă convingi că nu știu mai multă română decât tine. Uite-o aici în toată splendoarea :

        “Nu [fii] asa sigur ca stii mai multa limba romana decat mine!”

        Corect este, în viziunea mea – “Nu [fi] așa sigur că știi mai multă limbă română decât mine!” Dar poate e un typo, poate ai ținut prea mult timp degetul pe i… 🙂

        Greșeala o pun în paranteze pătrate fiindcă nu pot pune două seturi de ghilimele! Și apropo, ca idee, eu folosesc ghilimelele în locul semnelor de dialog, dar cred că ai observat deja și sper că nu te deranjează!

        Poate ar trebui să înțelegi un lucru, și anume, eu niciodată nu te voi ierta când faci greșeli Lorelei! Dacă observ o greșeală am să ți-o evidențiez ca să înțelegi că ai greșit și să te corectezi! Și aștept același lucru de la tine! Dacă vezi greșeli la mine, nu mă ierta niciodată! Și eu fac greșeli cu carul la scriere, sunt convins, dar nu am întâlnit încă pe nimeni destul de deștept și dispus să mi le facă cunoscute!!!

        Împăratul Muștelor

        Aici, iarăși ai comis-o! Pun pariu că nici nu ai citit cartea. Tu spui:

        “Golding, dupa o experienta urata cu razboiul, a ramas convins ca raul salasluieste in om, ca e parte din firea lui.”

        Acestea nu sunt cuvintele tale Lorelei! Ai preluat o frază, foarte frumoasă ce e drept, ai preluat o frază inteligentă de cine știe unde și o expui pe blog ca să îmi arăți că știi despre ce e vorba și ești la curent cu literatura! Lucrurile nu stau însă chiar așa!
        Eu chiar am citit Împăratul muștelor acum vreo 10-15 ani, și chiar mi-a plăcut, nici nu am știut că a primit Nobel pentru literatură, aflu asta de la tine (acum)!! Mie mi-a plăcut cartea Lorelei, era cea mai bună carte din biblioteca mea veche, și am înțeles ce a vrut să spună autorul, în mod sigur am înțeles mesajul cu mult mai bine ca tine, cu cel puțin 10 ani înaintea ta!!!

        Tu ai auzit de Împăratul Muștelor de la mine,eu o dau exemplu destul de frecvent chiar, și, vrând să îmi dovedești că știi tot ce știu și eu, te-ai pus la curent cu William Golding!

        Ce știi tu despre război Lorelei? Ce știi tu despre rău? Ce știi tu despre dragoste? Mai nimic, ți-aș putea demonstra matematic însă nu am timp de așa ceva, mi-ar lua mult prea mult timp și nu am timp… (apropo, ai citit “Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de exemplu, îți place?)

        Mă refeream la instinctul de supraviețuire în ultimul comentariu al meu dar, admit, din grabă, m-am exprimat greșit când am scris despre “instinctele adolescenților”, aia a fost o greșeală. Împăratul Muștelor este un roman de supraviețuire (deși termenul de “survival” a apărut cu jocurile video din câte știu eu), la fel cum Robinson Crusoe este tot o carte de supraviețuire bazată pe instinct, la fel cum Hunger Games este tot un survival bazat pe instict(ul de supraviețuire), la fel cum Dracula sau Frankestein pot fi privite la fel, ca romane de “ horror-survival” (supraviețuire)…

        De cele mai multe ori instinctul îi conduce pe acei băieți aterizați pe acea insulă pustie din Împăratul Muștelor, Lorelei! Instinctul are un rol primordial în Împăratul Muștelor dar în comentariul literar care l-ai citit tu nu era specificat acest aspect (probabil), sau, cine știe, poate nu ai citit tot comentariul…. 🙂 Deci nu poți exclude instinctul de supraviețuire din acest roman, oricât ai vrea tu! Repet însă, ai și tu dreptate în felul tău, m-am exprimat eu greșit și, desigur, m-ai atacat, ceea ce e bine, nu mă supăr când ai dreptate… 🙂

        Împăratul Muștelor este desigur și o interesantă alegorie dintre bine și rău! Eu însă nu cred în rău și deci părerea asta cum că răul sălășuiește în om mi se pare o stupizenie totală! Însă nu am timp să îți explic aici ce vreau să spun, din nefericire…

        Bogați și săraci

        Nu, bogații și săracii nu vor aparține niciodată unor lumi diferite! Bogații și săracii aparțin aceleași lumi, lumea în care trăim toți pe Pământ.

        Tu faci parte din acea categorie care are impresia că banii aduc fericirea și starea de extaz/elită dar te înșeli amarnic Lorelei. Banii aduc cu ei multe bătăi de cap, multe decizii agonizante pe care trebuie să le iei uneori în doar câteva minute… Elita nu este avantajată în nici un fel, există mereu o stare de echilibru între elită și underdogi!

        Toți putem fi bogați Lorelei. Bogăția/elita nu e un lux pe care și-l permit numai unii! Cei mai bogați oameni din lume au fost la început niște sărăntoci/underdogi (studiază Rockefeller, Ford, Carnegie și mulți, mulți alții)… Cum de un om poate ajunge să câștige miliarde de dolari, după ce, în tinerețe câștiga doar câțiva dolari pe zi???
        Sau hai să nu ne ducem prea mult în trecut. Hai să îi cităm pe cei care sunt în viață. Bill Gates de exemplu, a făcut el parte din vreo elită Lorelei? DoS-ul și mai târziu Windows-ul, Microsoft-ul, toate s-au inventat (la început) întrun garaj! Cum de Bill Gates a putut și tu nu poți? Este evident că el a gândit/gândește altfel decât tine, nu crezi ?

        Hai să vorbim despre Facebook, inventatorul lui, un amărăștean care s-a îmbătat întro seară și a venit cu o idee care a revoluționat internetul! Asta era creatorul Facebook-ului, un NIMENI, aproape un underdog! Cine este el acum Lorelei?

        Hai să vorbim despre Youtube! Știi povestea site-ului? Youtube-ul a fost creat de niște tipi cu doar 1-2000 de dolari și în câteva luni doar (reține, CÂTEVA LUNI) a fost vândut pe milioane de dolari!!! Tipii ăia au făcut un profit de milioane de dolari în 6 luni, dacă nu mă înșel prea tare!!! De ce nu ai inventat tu Youtube-ul Lorelei? Te-a ținut vreo organizație elitistă închisă în casă în timp ce Youtube-ul era inventat?? Nu, evident că tu gândeai și te ocupai (cu cine știe ce) altceva atunci când niște tipi inventau Youtube-ul! Nu ?

        Bogăția nu tine de locație Lorelei. Și nici de cetățenie, faptul că ești un cetățean American sau Român nu îți va garanta niciodată miliarde de dolari în bancă! Felul cum gândești, felul cum reacționezi, felul cum te privești pe tine însuți – asta te modelează ca om!

        Și până la urmă, nu există o rețetă a succesului! Sunt destui oameni fericiți și în rândul underdogilor să știi! Cum l-ai caracteriza pe Dalai Lama? Underdog sau elită? Ce a fost Buddha pentru tine? Underdog sau elită???

        Fericirea e cea care primează la oameni și nu bogăția sau elitismul, iar fericirea poate fi atinsă foarte ușor și fără miliarde de dolari în bancă să știi!

        Documentare

        Referitor la documentarele la care faci referire, te-ai întrebat vreodată – De cine sunt create acele documentare și mai ales, în ce scop ?? Fiecare documentar pe care l-ai vizionat are pe cineva în spate, o idee care favorizeaza pe cineva și defavorizează pe altcineva… Acele documentare nu pot fi luate de bune niciodată, e drept și eu le-am văzut, unele au idei destul de bune/mărețe însă nu rămân altceva decât niște documentare…. 🙂

        Brainwashed

        E posibil ca americanii să fie “brainwashed” cum spui tu, nu spun nu, însă cu siguranță americanii sunt și cel mai fericit popor de pe Pământ!! Știu ce vorbesc, îi văd și vorbesc zilnic cu ei!! Sunt fericiți Lorelei, chiar dacă nu au conturi grase, e o stare de fericire care nu o întâlnești la europeni în general, nu sunt morăcănoși și îmbrăcați în gri ca românii, nu sunt pesimiști ci optimiști! Vine uraganul, își împachetează lăzile cu bere în mașină, trag femeia după ei și fug din calea lui, lasă casa și pleacă! Nu își fac probleme prea mari, oricum casa nu e propietate personală și e (cel mai probabil) asigurată!

        La noi, când vine o inundație amărâtă toți își pun mâinile în cap, babele plâng, fiindcă casa la români e simbolul vieții! Muncesc o viață la o casă, investesc bani și trudă iar la sfârșit nu își fac asigurare și la prima inundație toată truda vieții lor s-a risipit în vânt! Din prostie nu din ghinion, e prostie pe față, hai să recunoaștem!
        Când văd în SUA câte o bătrână la 90-100 de ani la volanul unei mașini ultimul răcnet, rămân cu gura căscată, pe bune!

        O americancă la 90 – 100 de ani, cu un picior pe pedala de accelerație (și celălalt în groapă…LOL), care conduce un Mercedes ca și cum ar fi tânără și ar avea 18 ani, ți se pare asta definiția unei persoane “brainwashed” Lorelei? Și nu e bogată, nici pomeneală, face parte din clasa de jos/mijloc, însă definiția ei ca persoană în lume este diferită de definiția româncei de exemplu!

        Când vin în România, bătrânele noastre arată de parcă aparțin unei alte lumi! De ce babele noastre nu conduc și ele mașini adevărate Lorelei? Fiindcă nu au bani?Eu nu cred că ăsta e motivul real! Și în România poți face astăzi un împrumut pe 10-20 de ani pentru a achiziționa o mașină nou nouță la 10-20000 Euro! Câte românce de peste 50 de ani fac acest pas? Nici una măcar! Toate își țin banii pentru medicamente și ghici ce – banii chiar li se duc pe medicamente fiindcă sunt nefericite și se îmbolnăvesc mult mai repede decât americancele… LOOOL

        INTERNET

        Eu cred că internetul a fost inventat de niște tipi deștepți care vroiau să se joace în rețea (multiplayer)! Deși era proiect militar (știi tu ce știi) tipii ăștia, vrând să se joace au dat peste ceea ce ulterior a devenit Internet!

        Aici am să te șochez cu totul Lorelei, însă trebuie să ți-o spun și pe asta! Există elită și underdogi și în tehnologie să știi!

        Acum 15 ani, dacă știai un limbaj de programare te numeai geek, astăzi dacă știi un limbaj de programare ești un tip cool, deștept, cu femei și mașini la scară și plin de perspective! De ce crezi că s-a schimbat percepția atât de mult în ultimul deceniu ? Să îți explic…

        Acum 15 ani, underdogii în tehnologie (aprox 99,9% din populația Terra, cei care erau speriați cu totul de orice însemna limbaj/cod mașină/software/etc) se simțeau profund proști și atunci evident că toți cei care înțelegeau ceva erau puși la zid, nu ?

        Astăzi, după ce Microsoft le-a oferit underdogilor șmecheria numită Windows, underdogii au prins curaj! Ce și-au spus ei? Ei, hai că reușesc până la urmă, dacă am Windows-ul pornit nu se prinde nimeni că sunt un tolomac, o varză de Bruxelles în programare, nu înțelege nimeni că folosesc calculatorul ca pe o mașină de scris!

        Practic, Bill Gates a ajuns miliardar vânzând underdogilor un program care le permitea să apară și ei deștepți în fața unui compiuter!

        Windows-ul nu este în nici un fel o unealtă care să revolutionize lumea celor deștepți Lorelei! Windows-ul a fost de la început o interfață de proști/underdogi! Dacă toată lumea de pe Pământ ar fi știut programare nimeni nu ar fi fost interesat de Windows, toți ar fi folosit Linux sau altceva! Bine că s-a scos disketa și s-a inventat CD-Rom-ul, doamne, câți proști (am văzut numai eu care) nu erau în stare să repornească calculatorul din cauza disketei uitate în drive!

        La fel și blogurile, și siteurile web, și Facebook, și Twitter, și tot ce s-a inventat în Social Media! Totul era posibil încă de acum 15-20 de ani! Programatorii foloseau programe de chat încă de acum 15-20 de ani, dar le foloseau între ei, underdogii nici nu înțelegeau ce fac ei! Social Media nu a apărut ca un standard pentru cei inteligenți ci pentru cei tămâie în programare!

        Windows-ul și Facebook-ul sunt interfațe de proști Lorelei, repet, dacă masele tale ar fi fost inteligente, atunci alte programe, mult mai evaluate, ar fi fost inventate!

        Observi cum îți dărăm teoria conspirației Lorelei? Se face vinovat Bill Gates fiindcă lumea e alcătuită din mase uriașe de oameni proști/underdogi (needucați în programare) care au nevoie de windows ca să poată să deschidă un calculator??? Bill Gates a oferit maselor tale ceea ce aveau nevoie, o interfață de prostie umană!!! Bill Gates s-a îmbogățit pe baza underdogilor, și chiar îmi vine să râd când mă gândesc, dar asta e realitatea…

        Repet, dacă toți oamenii ar fi știut programare, Windows, Twitter și Facebook nici nu ar fi existat vreodată!

        Deci teoria cu controlul maselor este extrem de volatilă Lorelei! Cei din top (0,1%) exploatează masele sau cei din top sunt legați la mâini de prostia fără margini a maselor de sub ei (99,9%) ??? Cum poți schimba miliarde de proști în doar un deceniu? Este o sarcină imposibilă! Miliardele de proști rămân proști, ei vor evolua greu și vor îngreuna totul în jurul lor, cu plângerile și teoriile lor!!!

        Va lua cel puțin un secol Lorelei, un secol până vom ajunge ca toți oamenii să aibă idee măcar de ce înseamnă un program software, un secol până orice om de pe planetă va fi în stare să scrie singur programul pentru simplul joc de X și O!!

        Știi câte pagini are acest program Lorelei? Doar câteva pagini, am văzut o variantă care are o pagină și ceva chiar… Câți oameni capabili cunoști, în stare să scrie codul sursă pentru jocul X și O ??? Nu prea mulți, nu-I așa ??? Însă câți din oamenii pe care îi cunoști au conturi pe Facebook?? LOL

        ……………………………………..

        După toată șarada asta interminabilă, sper să înțelegi măcar un lucru și să îți pui o singură întrebare..

        Pentru eșecul civilizației de astăzi, sunt vinovați cei de la vârf, cei care sunt totuși cei mai inteligenți oameni, cei care înțeleg lucrurile așa cum sunt?

        Sau vina aparține underdogilor, proștilor care evoluează mult prea greu comparativ cu cei din top???

        Cheers!

        PS Și revenind la film! The Hunger Games mai face o greșeală impardonabilă!

        Showurile acestea TV, de mare audiență, sunt vizionate de cine? Cine face ratingul mare, mare de tot în TVMedia? Elita nici nu ar putea să facă o asemenea audiență fiindcă ei sunt sub 1% din populație nu ? Cine se uită la aceste show-uri, nu tot underdogii? Crezi că elita are timp să se uite la TV Lorelei? Bărbații din elită nici timp de femei nu au, nu că nu și le-ar permite, nu au timp de ele!!! LOOOOL

      • Florin zice:

        Nu știu cine ești nenea, dar te străduiești prea tare să atragi prea multă atenție asupra ta lovind într-un blogger oarecare… e irelevant cine a început să dea primul, la fel ca și în filmul cu pricina, căci pentru cei mulți contează doar cine rămâne în picioare, cine supraviețuiește… dar arătând cuiva că greșește nu dovedești că ești mai bun decât el, ci arătându-i mai degrabă și accentuând modul în care poate deveni mai bun… dacă ști să-ți expui punctul de vedere mai bine decât el, folosește-ți talentul ajutându-l să fie mai bun, altfel nu faci decât să-ți arăți josnicia lovind în cineva pe care-l consideri mai slab ca tine. Ți-aș fi recunoscător dacă pe viitor te-ai rezuma să comentezi articolul și nu autorul (pentru asta există facebook).

        Scuze pentru comentariul off-topic Lorelei… eu n-am văzut filmul, încă, dar o să încerc să-l văd… eu nu prea am probleme cu genul filmelor atâta timp cât se disting de celelalte prin regie, scenariu și interpretare… o să revin cu un comentariu după ce-l văd. 😉

      • darklorelei zice:

        E in regula, Florin! Xenon nu ma considera mai slaba decat el, ci vrea sa testeze cu cat sunt mai puternica decat el! 😛
        Sa vezi filmul si sa auzim parerea!

      • darklorelei zice:

        * Metoda Pruteanu, adica scrierea fonetica a cuvintelor englezesti, e si mai … barbara decat adaugarea prin lipre a sufixelor.
        * Da, stiu regula cu un singur i la forma negativa, dar din graba si neatentie am (c)omis-o! Te simti mai destept acum? :))
        * Nu am nici timp si nici dispozitia necesara sa iti evidentiez tie toate greselile de scriere si exprimare. Asta o vor face corectorii la editura cand le vei duce tu o carte scrisa de tine, mare scriitor!
        * Mi-ar placea ca tu sa pui pariu ca nu am citit „Imparatul mustelor” pentru ca garantat il vei pierde. Nu as fi vorbit despre carte daca nu o citeam si nu stiam despre ce e vorba. Cat despre afirmatia conform careia as fi preluat idei despre carte de la altii … iarasi este „really low”.
        * Chiar as vrea sa vad o demonstratie matematica despre razboi, rau si dragoste. Ai folosi doar axiome sau ai enunta si vreo teorema descoperita si deja demonstrata de altii??
        * „Imparatul mustelor” nu este un roman de supravietuire. Ce ii impiedica pe acei copii sa convietuiasca impreuna pana erau gasiti pe insula? Pentru ce trebuia sa se imparta in doua tabere si sa se lupte intre ei? Cu ce i-a ajutat „lupta” dintre tabere sa supravietuiasca?
        * Nu prea poti sa compari baba de la noi cu baba americanca. Ar trebui sa tii cont de mentalitati si stiluri de viata diferite, de posibilitati financiare si traditii diferite.
        * Programarea nu e pentru oricine. Niciodata nu vor ajunge oamenii (marea masa) sa programeze. Ca vor folosi software-uri de tip drag and drop si asa vor putea sa realizeze ceva functional da! Dar niciodata nu vom fi toti programatori! IQ-ul nu ne permite! Si nici motivatia si interesele!

  2. miss Red zice:

    filmul e bine …jucat , no comment, iti atinge o coarda sensibila .. mie povestea mia sunat un pic cliseu dupa gladiatorii din roma antica desi am spus ca nu merg sa il vad m-am dus si l-am vazut

    • darklorelei zice:

      Da, are mai multe elemente luate din Roma antica. Si multe elemente din lumea noastra … Suzanne Collins pare sa le fi imbinat frumos asa cum a facut si J. K. Rowling cu elementele din mitologie in Harry Potter.

  3. miss Red zice:

    http://projectavalon.net/forum4/showthread.php?47780-James-Martinez-on-the-Finacial-Fraud-Colorado-Shootings..incerci sa faci legatura intre copii care ucid / filme si dl J H ? …
    azi cineva a sheruit asa ceva pe fb …

Lasă un răspuns

