Doi romani cu care ne mandrim

Un coleg a pus pe Facebook cateva versuri dintr-o poezie:
„Toamna îmi îneacă sufletul în fum…
Toamna-mi poartă-n suflet roiuri de frunzare.
Dansul trist al toamnei îl dansăm acum,
Tragică beţie, moale legănare…”
Am recunoscut autorul (Nicolae Labis) si mi-a venit ideea sa caut poezii de-ale lui. Asa am gasit articole despre moartea lui. Stiam ca murise intr-un accident de tramvai. Asa mi s-a spus la scoala. Profesorii astia! Sunt fie slab pregatiti, fie ignoranti!
Se pare ca ideile lui Labis nu coincideau cu doctrina comunista, iar accidentul de tramvai nu a fost un accident. Un articol interesant aici.
Ucis din ordinul comunistilor? Ucis din gelozie pentru Maria Polevoi? Trist este ca nimeni nu a vrut sa faca lumina in acest caz cand inca se mai putea. Si mai trist este ca un talent si o minte stralucitoare au fost sacrificate pentru nevoile unei lumi egoiste si incapabile sa ii cuprinda geniul.
De ieri am tot ascultat Dans (versuri: Nicolae Labis, muzica si voce: Tudor Gheorghe). O imbinare perfecta! Sunt atatia oameni care ne fac mandri ca suntem romani si de care uitam adesea! Si cel de-al doilea a avut de suferit de pe urma sistemului comunist. Este inca printre noi si ne aminteste ca suntem romani si ca avem de ce sa fim mandri!

Site-ul domnului Tudor Gheorghe aici.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Doi romani cu care ne mandrim

  1. nexya zice:

    Si astea sunt doar doi …sunt o multime asa dar prentru ca stau departe de scandaluri nu sunt suficient de mediatizati
    ( Nu stii nimic de Cristian ? Nu raspunde deloc la mail , inainte chiar daca nu scria pe blog , pe mail raspundea , acum de un timp nu mai zice nimic 😦 )

Lasă un răspuns

