Despre educatie

Mie imi place ca atunci cand fac cadouri sa le fac din inima si sa nu fiu constransa sa le ofer. Si fac cadouri de cele mai multe ori fara a avea nevoie de vreun motiv sau o ocazie speciala.
Am niste rude care au o nepotica de vreo 6 ani pe care au educat-o tare prost dupa parerea mea. Au invatat-o sa se creada centrul lumii si ca tot ce vrea i se va da. Are obiceiul sa iti umble prin geanta si sa te intrebe ce i-ai adus atunci cand mergi in vizita la ei. Ma irita teribil comportamentul asta lipsit de bun-simt! La 3 ani poate mai merge, dar la 6 este deja proasta educatie!
Zilele trecute m-au invitat pe la ei. Nu mai fusesem de foarte multa vreme, iar invitatia mi-a parut putin ciudata. Era cumva intre ziua gazdei si ziua mea de nastere. Cand am ajuns, „domnul Goe” a fugit cand m-am aplecat pentru un sarut. Eram racita. I se spusese asta si fusese instruita sa stea la distanta. M-am simtit ca o ciumata mai ales ca prevazusem momentul. Am mai fost candva la ei si eram tot racita, iar celei mici i se tot spunea sa stea departe de mine. Ciudat insa ca atunci cand era chiar cea mica bolnava avea tot dreptul sa tuseasca spre mine. Cu o rautate pe care nu am mai intalnit-o la copii imi spunea: „Tusesc pe tine pentru ca vreau sa te imbolnavesti!”, iar adultii din preajma ei nu interveneau in vreun fel.
De ce ii zic domnul Goe? Pentru ca e la fel de „cuminte” ca personajul lui Caragiale si pentru ca de fiecare data cand ma duceam la ei imi lega sireturile sau imi inchidea fermoarele la incaltaminte si cand trebuia sa ma incalt, gaseam firimituri inauntrul incaltarilor. Probabil manca ceva in timpul operatiunii. E bine totusi ca nu am gasit dulceata in pantofi!
Hotarasem sa mergem in mall-ul nou infiintat. A mers si cea mica, evident. Nu aveam ceva anume de cumparat, asa ca ma uitam aiurea la diverse haine. Nu mi-am dat seama insa de ce mereu ajungeam dupa cele doua la raionul cu haine de copii. Nu mi-am dat seama nici de ce ruda mea a fost asa voitoare sa mearga la plimbare prin mall in conditiile in care pe ea nu prea o scoti din casa pentru nimic din lume. Asta pana in momentul in care monstruletul a inceput sa urle ca vrea nu stiu ce cheaps-uri si cereale cu carte. Si atunci mi-am amintit de o alta iesire in supermarket cand urla ca vrea ciocolata. I-am zis ca ii iau eu si, cand sa iau de pe raft, mama ei m-a oprit si mi-a zis sa ii iau ciocolata aerata pentru ca aceea ii place cel mai mult. Nu zau? Dupa ce ca omul iti ofera, mai impui si conditii?! Zgatia aia mica stie diferenta dintre ciocolata clasica si cea aerata? Sau o influenteaza reclamele de la televizorul de la care nu-si ia ochii toata ziua? Ceva asemanator i-au facut lui taica-meu care fiind intr-un magazin a cerut printre altele o ciocolata, iar bunicul fetei a rectificat: „Doua!”.
Amintindu-mi situatiile acestea, am decis sa nu-i iau nimic si sa vad reactiile de dupa. Si intr-adevar intorcandu-ne acasa, voia buna si serviabilitatea gazdei au cam disparut. Nu mi-a urat nimic pentru ziua de nastere care se apropia si nici in ziua respectiva nu a sunat sa-mi zica „La multi ani!”. De uitat nu avea cum sa uite, dar probabil din cauza ca nu i-am luat nimic domnului Goe si nici ei nu i s-a mai parut necesar sa mai sune.
De ce cred unii oameni ca lor li se cuvine orice? Desi eu i-am luat cadouri respectivei, nu m-am asteptat niciodata ca de ziua mea ea sa-mi ia vreun cadou. Cu exceptia unui an in care dupa ce eu ii luasem cadou o haina de iarna de ziua ei, mi-a zis sa merg cu ea intr-un magazin fara sa-mi spuna de ce. Trecusera cateva zile si era ziua mea atunci. Mi-a zis ca e surpriza. Ce puteam sa cred? Ca poate se decisese sa imi ia la randul ei ceva. Nu-mi facuse cadouri niciodata. Eram cu atat mai surprinsa si nerabdatoare. Am mers in magazin si surpriza: vroia sa-si faca singura cadou un pulover, iar pe mine ma luase ca si consilier vestimentar! Cred ca a fost unul din cele mai penibile momente din viata mea!
Acum sunt curioasa cand si daca va mai da vreun semn …

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Despre educatie

  1. Xenonisis zice:

    Lorelei, atâta dovadă de ipocrizie și lașitate nu am mai văzut de când mama m-a făcut… LOOOOL

    Dacă vrei să critici pe cineva, nu te oprește nimeni, ai tot dreptul… Însă dă și acelor oameni (pe care îi critici așa dur!) dreptul la replică! De ce nu pui o fotografie cu tine, să știe toată lumea cine ești, fă un link real la contul de pe Facebook…

    Cum poți fi așa ipocrită (și lașă) încât să critici o fetiță de șase ani (rudă apropiată) fără să îi dai măcar o șansă să știe ce gândești despre ea?

    Unbelievabile, only in Romania!!!

    :))))))

    Cheers!

    • darklorelei zice:

      Mai degraba ii critic pe cei care o educa. Si chiar am incercat sa le atrag atentia, dar degeaba! Oricum oamenii nu se mai schimba.
      Acest blog este un jurnal si trebuie inteles ca atare.
      Ipocrit si las esti tu pentru ca nu faci legatura cu adevarata ta identitate! Eu am spus in repetate randuri ca acest blog va ramane anonim!
      Ai pus niste poze. Este suficient asta pentru a sti lumea cine esti, infumuratule V.O.?

  2. Nous zice:

    offff…offf…sa vezi si sa nu crezi…ce mai conteaza o ciocolata in plus unei fetite…sau daca acea fetita stie ce draq gandeste ruda despre ea…asta e lumea la a carei creere si voi doi ati contribuit cu spor. Dintre voi doi , care aveti un copil sanatos si v-ati bucurat de sanatatea lui si de faptul ca poate cere ceva cu sau fara bunici langa?

  3. Nous zice:

    Sincer acum, la 6 ani un copil in mare parte imita…nu are nici macar cei 7 ani de acasa….mai dai o sansa si mie de asemenea cu exprimarea caci specializarea mea e cu totul alta…Iar despre tuse…sa nu comparam imunitatea ta cu a unui copil de 6 ani please….sau cumva esti una dintre acele persoane care au ideea ca micutii sunt valize de microbi?

    • darklorelei zice:

      Pai avand in vedere ca m-am imbolnavit de la ea atunci cand tusea intentionat spre mine … as zice ca stau mai prost decat ea cu imunitatea. =))
      Asa e. Copiii imita. Asa invata. E de datoria noastra sa ii invatam de bine. Dar atunci cand si adultii au lacune … e regretabil.

  4. Nous zice:

    Si uite asa lantul slabiciunilor, iar de aici ideea universal valabila : prin comportament nu te reprezinti pe tine ci intregul tau arbore genealogic.

  5. Xenonisis zice:

    Toti copiii vor ciocolata Lorelei, mi se pare abject si total josnic din partea ta sa judeci atat de defectuos un copil… Parintii da, aia pot fi judecati, dar nu copiii…

    Acest blog va ramane anonim fiindca esti lasa si ipocrita, exact cum ti-am scris si mai sus…

    Eu am spus ca o sa ma prezint cine sunt pe blog, fiindca nu am nimic de ascuns si nu sunt atat de Ipocrit pe cat esti tu… LOL

    Infumurat? Eu? Tu nu ma cunosti, ori ma confunzi cu altcineva, domnisoara *…:)

    Cheers!

    • darklorelei zice:

      Titlul articolului este „despre educatie”. Oare chiar nu am reusit sa ma fac inteleasa?
      Si ce ti se pare de fapt abject? Ca am zis ca are o rautate pe care nu am mai intalnit-o la copii? Da, asa e! Am multe exemple din care sa reiasa asta! Nu le-am insirat pe blog. Nu stiu cu cati copii ai interactionat tu, dar eu cred ca am cunoscut destul de multi. Unii respira inocenta prin tot ce fac (chiar si prin nazdravanii), altii insa … aduc foarte mult cu rautatea pe care o gasesti mai tarziu la adulti. Poate suna grav ce zic, dar e adevarul prin prisma experientei mele. Daca tie nu-ti place ideea, nu inseamna ca afirmatia mea e abjecta, ci pur si simplu in contradictie cu convingerile tale.
      Si uite aici un copil prost-crescut! Se pare ca nu te-a invatat nimeni ca nu e frumos sa jignesti o persoana!
      Xenon, poate nu ai nimic de ascuns, dar sigur ai mult de pierdut daca te prezinti pe blog! Si oricum nu e nevoie. Stiu cine esti! 😀

      • Xenonisis zice:

        Evident nu stii cine sunt! Daca ai sti cine sunt ai sti si ca am un baiat, un fiu! Asa ca stiu din experienta ce fel sunt copiii… 🙂

        Cum poti sti tu ce am eu de pierdut daca imi divulg identitatea?

        Dostoievski a devenit mare scriitor pus la zid, in fata plutonului de executie!! Cat de naiva poti fi, sa crezi ca voi fugi vreodata de mine insumi?

        🙂

      • darklorelei zice:

        Ahaaa … de asta protestezi tu asa vehement! =))
        Sa-ti traiasca pustiul!
        Dostoievski nu a devenit un mare scriitor cand a fost adus in fata plutonului de executie; era deja mare! A avut o mare problema cu alcoolul, dar asta tot nu l-a impiedicat sa fie unul din cei mai mari scriitori din lume!
        P.S. Putin imi pasa daca iti divulgi ori ba identitatea.

  6. Xenonisis zice:

    Tipic feminin, imediat ce apare un copil în discuție, nu mai e interesată să știe cine ești…
    LOOOOOOL

  7. Florin zice:

    Cred că în cazul de față ai acționat fără diplomație și astfel te-ai coborât la nivelul lor. Dacă nu-ți place de „domnul Goe” nu trebuie să-i dai apă la moară cumpărându-i cadouri (eu unul aș fi lăsat-o să urle ca să vadă tot „satul” ce părinți are 🙂 )… dar dacă te-ai oferit, consider că n-a fost frumos să nu-ți ți promisiunea.

Lasă un răspuns

