Cum am petrecut Ziua Nationala

Si a trecut 1 Decembrie … Cum l-ati petrecut? Ati zis cuiva „La multi ani”? Doar a fost ziua noastra a tuturor romanilor. Eu am fost in Cluj si am vazut focurile de artificii. Nu voi vorbi acum despre necesitatea acestora in conditiile in care tara noastra se zbate in saracie. Voi vorbi insa despre nationalism, patriotism si civilizatie. M-am bucurat sa vad ca romanii din Ardeal erau mandri ca e ziua lor si au arborat cu mandrie steagurile la ferestre. Ceva ce nu am vazut in „enclava” din care provin. Am facut o multime de fotografii cu drapelul arborand la ferestre, pe balcoane sau la acoperisul caselor. Majoritatea caselor aveau steaguri. Oare acolo unde nu era drapel locuiau unguri? … vorbeste ultranationalistul din mine. 😛
Nu pot descrie senzatia pe care am avut-o cand am vazut ca nu suntem chiar asa de rataciti si dezbinati pe cat ar vrea unii sa fim. Poate ca acolo nationalismul este mult mai vizibil din cauza minoritatii maghiare. Sau poate ca acolo oamenii au ceva mai multa invatatura. Poate amandoua. In Cluj, in asteptarea focului de artificii nu m-a impins nimeni, nu mi-a dat nimeni vreun cot, nu m-a calcat nimeni pe picioare asa cum s-ar fi intamplat back in my „country”. Nu am vazut copii sau fete cocotate pe umerii altora pentru a vedea mai bine spectacolul de lumini, ci doar o multime de oameni civilizati.
As fi vrut sa am un stegulet in mana ca strumful de 3 ani pe care il tinea tatal lui in brate. As fi vrut sa-l pozez pe micutul patriot, dar nu mi-am permis. As fi vrut sa-i imbratisez pe toti cei care venisera acolo nu pentru focul de artificii, dar pentru ca erau romani!
IMG_6200IMG_6201IMG_6136IMG_6135

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

