Miss Pitzi la mare

Da, m-am intors. Cu nisip in sandale si miros de alge in nari. (varianta romantica)
Da, m-am intors. Cu sufletul ranit inca o data din cauza ca acord prea multa incredere oamenilor cand de fapt nimeni nu o merita. (varianta realista)
Nu, nu m-am indragostit la mare (desi P. ar fi putut fi favorit) si nimeni nu mi-a frant inima din punctul asta de vedere. Mi-a frant-o insa o prietena pe care pana in acel moment o admiram, o aveam ca model pentru felul in care a reusit sa se descurce singura in viata si pentru altruismul de care parea sa dea dovada. Acum a reusit sa ma scarbeasca. Pe larg, povestea este asa: am acceptat sa merg cu ea la mare in conditiile in care mai vedem si altceva decat plaja. Adica sa vizitam cel putin un oras cu obiective turistice, iar plaja sa facem doar in orele potrivite cand radiatiile nu sunt puternice. Eu prefer muntele. Acolo e liniste. E natura, racoare, salbaticie peste tot. La mare sunt foarte multi oameni si multa galagie. Probabil am o doza de mizantropie. Dar cum ea a fost de acord cu conditiile, am zis ca merg la mare. Acolo mai erau deja niste prieteni de-ai mei cu care stabilisem sa ne vedem. Cand am ajuns, dupa o noapte de nesomn, as fi vrut sa dorm, sa mananc … Dar de unde? Mergem direct la plaja! Era foarte cald, lumina era ciudata, iar marea avea doua nuante, de albastru combinat cu verde smarald. Cat am stat la mare, asta a fost toata activitatea: stat la plaja aiurea chiar si cand soarele ardea. Nu o mai puteam lua de acolo pe Zana Marii. M-a uimit mersul ei studiat de gazela printre prosoape. M-a uimit vocea miorlaita si periatul aplicat unei prietene cu care i-am facut cunostinta. Inca am in minte vocea pisicoasa: „O., imi sta bine costumul?”, „O., ia uita-te la mine! Cum e soarele? E direct pe mine? Am vreo umbra pe mine?”, „Ia uitati-va! Ma bronzai?” (ultima intrebare era adresata din 5 in 5 minute). Cum e posibil ca in nici doua zile sa termini un tub de lotiune de plaja si unul de ulei? Cum e posibil sa stai mai mult in apa decat pe plaja si apoi sa intrebi disperata: „Eu de ce nu ma bronzez?”? Fata serioasa si responsabila se transformase in Miss Pitipoanca Costinesti (cacofonie intentionata). Desi acolo nu se uita nici dracu’ la ce faci tu sau cum esti tu, ea se purta ca si cand toata plaja era cazuta in admiratie la aparitia ei. Mda, pana si marea se cutremura si scuipa cu valuri pe uscat!
Plaja, poze si Facebook. Poze in toate pozitiile si in toate outfit-urile. Apoi incarcate pe Facebook si pandit like-uri. Dupa putin timp de la postare: „Am doar 3 like-uri la poza asta! Credeti ca nu am iesit bine?”.
Punctul culminant a fost cand am deschis subiectul vizitei la Constanta. Vroiam sa o vad si asa stabilisem. A zis clar si raspicat ca nu merge. Spera sa mai ramana cineva cu ea la plaja. M-am enervat, i-am amintit ce stabilisem. A zis ca NU MERGE. Ceilalti au fost de acord sa mearga. Vazand ca nu ramane nimeni cu ea pe plaja, a zis ca merge si ea. I-am zis sa ramana, sa faca plaja pana rasare luna. Nu! Se razgandise! Mergea si ea! Cred ca in ultimul timp nu mi-a mai provocat nimeni atata sila cata am simtit in momentul acela pentru ea. Mi-au venit in minte criticile ei la adresa unei prietene comune (o alta idioata) si acum se dovedise a fi la fel de nesimtita ca ea.
La Constanta a fost frumos! Mi-a placut orasul! Mi-au placut oamenii! Apropos, la Costinesti prin magazine, terase, baruri lucreaza numai dobitoci care nu stiu sa vorbeasca frumos, care nu stiu ce e aia politete sau ce e ala zambet. Socant! Atitudinea asta am intalnit-o doar la unguri prin cele trei judete pe care si le tot revendica. Numai ca acum noi eram romani si aia tot romani. Wtf?!
Revenind la poveste … Miss Pitipoanca a concluzionat la finalul acelei vizite foarte fericita: „Nu regret ca am venit aici!”. Am simtit un zambet amar ce vroia sa-mi rasara pe buze. A ramas incuiat dincolo de ele.
In penultima zi au hotarat sa mearga in club. Eu am preferat sa dorm. :))) Stiu! I’m old! De fapt, nu. Nu mi-a placut niciodata genul asta de distractie! Prefer experientele culturale, spirituale. Sunt dintr-o alta lume and I’m proud of that! Miss Pitzi nu a mai ajuns in camera. S-a imbatat si a dormit la prietenii mei care erau cazati in alta parte. De abia a reusit dimineata sa vina in camera sa-si faca bagajele. Si-a aruncat hainele gramada in geanta si unele lucruri la cosul de gunoi. Cica nu mai avea chef sa le care dupa ea. Atunci de ce le luase? De ce sa vii cu 4 bagaje dupa tine cand nu folosesti nici jumatate din ce ai in ele? Era inca beata, nu avea echilibru si de abia intelegeam ce zice. Ok, era obosita si racita cum zicea ea. Nu era beata! Arata de parca era lovita de tren. Mi-a facut o mie de nervi in ziua aceea. Nu suport oamenii beti! Nu am niciun respect pentru ei! Nu mai sunt oameni! Sunt niste mascarici jenanti!
„Faze” mi-a facut mai multe, dar ma opresc aici in virtutea ultimei umbre de respect ce i-o mai port. Per total, m-a dezamagit cu pisiceala, comportamentul prostesc si lipsa bunului simt.
Concluzie: Nu regret ca am fost la mare, dar imi pare rau ca am fost cu ea. Cred ca nu mi-as mai fi facut atatia nervi si as fi avut mai mult timp sa interactionez cu P. (Mr. Darcy de Costinesti :P:))) )

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Miss Pitzi la mare

  1. Oooof, îmi pare rău. Nu ştiu cum se face dar oamenii cu care crezi că te înţelegi foarte bine, în concediu îţi fac cei mai mulţi nervi. Am păţit-o o dată şi m-am lecuit. A doua oară am stabilit clar : drumul până acolo e comun, restul… fiecare cu programul lui. Nici eu nu stau după tine, nici tu după mine. A fost perfect!!!

  2. Îmi pare rău că te-a dezamăgit acea prietenă, spulberându-ți dreptul de a te simți bine la mare. Îți doresc să mai auzi de P.

Lasă un răspuns

