Sa fim ajutoarele lui Mos Craciun!

In fiecare an il asteptam pe Mos Craciun, facem o lista cu ce am vrea sa primim si ne punem toate sperantele ca poate de data aceasta vom primi cadoul mult visat. Am fost invatati ca numai cei cuminti primesc cadouri. Numai ca Mos Craciun e un aiurit si uneori ne incurca. Asa se face ca unii care nu au fost nici buni si nici cuminti primesc cadouri, iar altii care s-au purtat exemplar raman cu speranta ca poate anul viitor vor primi si ei ceva.
Imi amintesc de Craciunul din copilarie, de jocurile afara prin zapada, de ziua cand venea Mosul. Printre cadouri imi punea intotdeauna si carti. Erau cadourile mele preferate! Acum nu stiu niciun copil ale carui daruri preferate sa fie cartile, dar asta e alta discutie. Aveam o rigla cu lupa la un capat cu care citeam pe carti la lumina slaba a veiozei in timp ce fratele meu dormea. Uneori cand era agitatie in casa (cu musafiri veniti in vizita sau de sarbatori) ma ascundeam sub o masa cu o carte si lupa mea. Si ce fericita eram eu in lumea mea magica! Acum nu mai gasesc magia aceea niciunde. Se pare ca oamenii mari devin niste limitati cu viata terna si doar copiii pot percepe magia din jurul lor.
Cat am fost copil, la mine a venit Mosul de fiecare data. Dar sunt copii la care el nu ajunge. Ce ar fi daca fiecare dintre noi am face un cadou unui copil la care Mos Craciun nu poate sa ajunga? Sa fim ajutoarele Mosului! Este o idee buna! Dar sa respectam un cod de bune practici care sa contina cateva reguli pe care eu le-am extras pe baza unor imagini pe care le-am vazut pe Facebook:
– sa nu mergem sa impartim cadouri imbracate in fustite de-o palma, cizme cu toc si peste genunchi si purtand un machiaj de parca ne-am duce la vreun photo shooting. Mergem in casele unor oameni nevoiasi, nu la vreo prezentare de moda sau mai rau – pe centura.
– sa ne imbracam comod si decent, nu in haine ce tipa de la distanta ca sunt cumparate din mall pe o gramada de bani care le-ar folosi luni bune amaratilor la care mergem sa facem acte de caritate.
– sa nu facem poze cu noi impartind cadouri si mangaind obrajii copiilor ale caror nume le vom uita imediat ce ne-am intors fata de la ei.
– sa nu postam aceste poze pe Facebook.
– sa nu folosim sigle de partide politice atunci cand mergem sa oferim cadouri copiilor si sa nu asociem actiunea cu generozitatea vreunui senator sau deputat.
Reguli simple si de bun simt, nu? So let’s do it! 🙂

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Sa fim ajutoarele lui Mos Craciun!

  1. Ai mare dreptate,si cu siguranta putem face asta si in afara sarbatorilor…

Lasă un răspuns

