Modern story sau cum sa-ti traiesti viata fara sa-ti pese de ceilalti (I)

De multe ori ma intreb daca am standarde prea ridicate sau daca nu cumva luma asta a luat-o razna de tot. Parintii mei au niste norme morale pe care le-au respectat si pe care eu mi le-am insusit prin puterea exemplului lor.De la ei am luat modestia (pe care uneori o urasc deoarece in jungla asta in care traim mai mult te trage in jos), de la ei am invatat sa nu mint, sa nu fiu falsa si sa nu insel pe nimeni cu nimic. Dar in lume exista tot felul de parinti, iar copiii lor le seamana.
Povestea ce urmeaza este adevarata si vine sa intareasca ideea ca, desi credeam ca nu ma mai poate surprinde nimic in ceea ce-i priveste pe oamenii din jurul meu, iata ca ma insel mereu.
Cum suna povestea? Ea (putin peste 30 ani) are o relatie cu El (barbat matur, aproape 50 ani). Stati! Nu diferenta de varsta e socanta. Asta e la moda acum (vezi Andreea Marin si Tuncay Ozturk). Sa continuu! Ea nu a fost niciodata casatorita, dar are copii (gemeni) din flori. Mda, nerecunosuti de tata, deci cu liniuta pe certificatul de nastere in dreptul tatalui. El are un baiat care are aproape varsta ei. El si Ea au o relatie de mai bine de 10 ani, iar Ea il lauda cu orice ocazie si spune ca in toti acesti ani El nu i-a adresat vreodata un cuvant urat si cu copiii se comporta impecabil.
Locul unde Ea spune povestea aceasta e unul cu oameni conservatori. Eu le-as zice limitati, ingusti la minte si ma grabesc sa o sustin si sa o admir pentru curajul si franchetea cu care recunoaste relatia. Cineva arunca o sageata: „Esti de-o varsta cu fiul lui!” si rade rautacios. Ma deranjeaza rautatea persoanei si cum urasc prejudecatile o privesc cu intelegere pe Ea si continuu sa o admir. Imi da senzatia ca nici Ea nu face parte din lumea lor si asa incep sa ma apropii de Ea. Si asa aflu ca e cu El inca de cand s-au nascut copiii, ca El a stat cu chirie la familia ei si ca multi bani au venit de atunci de la El catre ei toti. Vorbesc de zeci de ori pe zi la telefon. Ea rade mult si pare fericita. El acum locuieste in alta zona la sute de kilometri din cauza serviciului si totusi relatia merge. Imi spun ca este formidabil si laudabil si ma bucur ca se mai intampla si lucruri bune pe lumea asta.
In naivitatea mea, intreb daca s-a pus vreodata problema casatoriei. La cat timp a trecut si la cat de roz imi sunt prezentate toate, presupun ca durabilitatea relatiei a fost demonstrata. Ea imi spune ca ar fi destul de greu deoarece el e mereu nevoit sa se mute, dar ca ar vrea ca in vara sa se mute la el. Adica sa renunte la serviciul ei si sa isi gaseasca altceva acolo.
Pe masura ce relatia mea cu Ea devine mai stransa, sunt invitata sa merg cu ea si copiii in vizita la El intr-un oras de basm din Romania. Initial, nu stiu cum sa raspund invitatiei. Pare facuta din toata inima (Ea imi pare mereu sincera si directa). Se insista. Am vrut mereu sa vad orasul acela si cad de acord sa merg.
Nu vorbesc de ce am facut acolo. Toate au fost bune si frumoase. Ne-am plimbat, am vazut multe locuri frumoase, am ras, am facut fotografii, etc. L-am cunoscut pe El. Un tip care arata de varsta lui, dar cu spirit mult mai tanar, inteligent, educat, galant, amuzant si incredibil de bun la suflet. Vad clar ca o iubeste enorm. Si pe copii la fel.
La o plimbare prin oras, El se intalneste cu un fost coleg de serviciu. Pare a fi incurcat si se balbaie cand o prezinta pe Ea: „Este sotia mea!”. Nu ii prezinta pe copii sau pe mine, de aceea ii iau pe acestia si merg inainte ca si cand nu am fi cu ei. Ma gandesc ca e ciudat ca a prezentat-o drept sotie, dar imi spun ca poate a vrut sa evite explicatii de genul „e iubita mea; locuieste in alta parte; o cunosc de nu stiu cand; ei sunt copiii ei, nu ai mei; etc”.
In timpul acelei vizite, intr-o zi, vorbind cu Ea, ii spun entuziasmata ca nu trebuie sa il piarda si ca ar fi un sot si tata excelent. Atunci imi spune: „Stii … de fapt, el este casatorit.”. Cum?! Sunt in casa unui barbat la care am venit in vizita cu amanta lui! Ideile mele despre moralitate, despre ce e bine si ce nu mi se invart ametitor prin minte. Ma simt amagita, mintita. Cat de mult urasc sentimentul asta! Ma simt de parca eu insami am facut grozavia asta! Ma simt inselata. Apoi ma gandesc: Zece ani! Mai mult de zece ani in care Ea a fost amanta! Cu o atitudine de autoaparare, imi spun ca trebuie sa fie o explicatie rezonabila pentru aceasta situatie. (va urma)

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

