Modern story sau cum sa-ti traiesti viata fara sa-ti pese de ceilalti (II)

In baza a ceea ce stiu si vad, trag concluzia ca mariajul lui este unul care nu mai merge. Ea imi intareste ideea spunand ca El si sotia lui nu mai au nimic in comun si ca Ea ar vrea ca El sa divorteze, dar se pare ca nu e suficient de puternic sa faca asta. Deja mi se pare ciudat. El nu-mi pare asa de las sau slab incat sa nu poata divorta de o femeie pe care nu o mai iubeste si sa ramana cu cea pe care o iubeste atat de mult acum.
Plecam din orasul de basm si sunt inca ametita de ce am aflat. In mintea mea sunt doua tabere in razboi. Pe de o parte, imi pare rau de Ea pentru ca o vad asa batuta de soarta (cu doi copii nerecunoscuti de tata luptandu-se cu prejudecatile, infruntand priviri piezise si vorbe rautacioase; iar acum iubind un barbat legat de alta). Pe de alta parte, nu inteleg cum a putut sa se implice intr-o relatie in care erau deja doi. Ce am invatat eu de la parintii mei si ideile pe care le-am adoptat ca etalon moral sunt in contradictie cu asta.
Timpul trece si aflu ca de sarbatori El mereu merge acasa, ca acolo se comporta ca un sot normal, ca ii da socoteala sotiei pentru banii cheltuiti. Banii! Asta e o problema deoarece Ea are mereu nevoie de bani. De abia acum vad clar ca Ea nu il iubeste. Le permite copiilor sa il jigneasca si Ea insasi o face. Ma intrebam ce puteau vorbi de atatea ori la telefon in fiecare zi. Acum imi dau seama: vorbeau despre bani. Ea are mereu nevoie de bani. Acum imi spune ca a inventat povesti cum ca ar fi datoare pe la diverse persoane (inclusiv la mine) si ca ii cere lui acei bani.
Apoi aflu si ca Ea se intalneste si cu altii de la care are aceleasi pretentii ca si de la El: bani si plimbari prin tara. Isi motiveaza comportamentul spunand ca si El merge acasa la sotia lui si atunci de ce nu ar face si Ea acelasi lucru cu altii. Spune ca in viata trebuie sa ai un singur scop: binele propriu. Zice ca nu-i pasa de nimeni altcineva decat de Ea si de copii. Nu discut despre cat bine le face copiilor prin acest comportament, dar ei ii este foarte bine. Asta e clar! Nu are niciun fel de remuscari, nu-i pasa ce ar zice sotia lui daca ar afla (circula un zvon cum ca aceasta i-ar fi descoperit candva; daca este adevarat si, in aceste conditii, ei continua relatia, atunci mi-e sila!), nu-i pasa ca oamenii vorbesc si povestea ar putea ajunge la urechile copiilor care acum nu mai sunt asa mici, nu o afecteaza in vreun fel daca El este bolnav, nu-i poarta de grija, nu o intereseaza daca El are sau nu bani pentru mancare atata timp cat ii trimite ei (daca nu-i trimite, ii inchide telefonul si ii raspunde doar cand i-a trimis). Constat ca Ea are o lunga relatie cu banii lui si nu inteleg de ce un barbat la varsta si experienta lui este atat de usor de ametit. Nu este nici cea mai frumoasa, nici cea mai desteapta femeie care sa-i atraga atentia! L-am auzit candva spunand ca o iubeste pentru ca rade, e vesela si mereu pusa pe distractie. Cine sa inteleaga si barbatii astia trecuti de o varsta?
Cert este ca in timp ce eu as avea o mie de mustrari, Ea se simte foarte bine in pielea ei. Nu-i pasa de nimeni si isi urmareste scopurile fara ezitari sau remuscari. Si este fericita! Pana la urma, fericirea ne-o facem cu mana noastra, nu? …

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

