Impresii de la Baile Herculane

Am regasit Baile Herculane in aceeasi stare: in paragina. Cladirile vechi cu importanta istorica arata ca dupa bombardament, accesul in interior este blocat mai mult sau mai putin deoarece gasesti cale de acces in unele daca vrei. Asadar este liber la vandalizare. Doar placutele prinse afara pe vreun perete iti spun ca acele ruine sunt monumente istorice.
Am fost la Grota Haiducilor si la Grota cu aburi. Daca vrei sa vezi Grota Haiducilor, mergi acolo fara sa mananci inainte! Vei fi ingretosat de mizeria de acolo: sticle, ambalaje si rahati. Dap, Grota Haiducilor ar trebui redenumita „WC-ul turistilor”. Peretii care cica ar contine ceva insemne foarte vechi au fost acoperiti de mazgaliturile „artistilor” moderni care vrand sa intre in istorie si-au lasat numele si data la care au intrat in pestera. Surprinzator e ca se pare ca aceste inscrisuri i-au crescut valoarea micii pesteri si cea mai veche semnatura ar fi de prin 1820. Daca vrei sa stii ceva despre aceasta grota va trebui sa cauti pe Internet pentru ca la fata locului nu vei gasi vreo placuta informativa.
Traseul pana la Grota cu aburi e marcat in mare parte, doar in apropierea ei pe o portiune nu mai exista niciun fel de semn. Daca nu te ratacesti, o vei gasi mica, aburinda si ascunsa undeva mai jos. Nu este nici aici vreo placuta sa-ti indice macar numele obiectivului turistic.
Ce altceva am mai vazut? Am vazut yoghinii care se pregateau pentru spirala. Imbracati in alb si purtand busuioc si flori in mana. Fetele si femeile pareau desprinse dintr-un basm cu iele cu rochiile albe lungi si flori prinse in parul lung. Nu stiu eu ce ritualuri au ei, dar imaginea aceasta care sugera inocenta si puritate contrasta cu imaginile cu pozitii gen Kamasutra din cartile pe care le tineau deschise la masa in restaurant.
La capitolul „Intalniri de gradul III” am bifat intalnirea cu niste animalute interesante: un scorpion care cred ca tocmai isi lua masa, un sarpe de vreo 2 m (habar nu am ce specie era) si o albinuta cu saculetii plini de polen. Inca nu am pozele cu sarpele.

IMG_8962
IMG_8842
Apropos de serpi … am intalnit o multime iesiti pe trotuar si am vazut o gramada omorati de oameni sau masini. Din cate stiu doar viperele sunt veninoase, dar nu am intalnit niciuna. Chiar si asa nu se justifica gestul pentru ca nu cred ca reactionam asa din instinctul de supravietuire, ci din rautate pura. Cum poate reprezenta un pericol un pui de sarpe de 20 de centimetri pe care tu il strivesti cu bocancul? Cred ca omul modern a pierdut complet legatura cu natura si, din pacate, restabilirea conexiunii devine din ce in ce mai greu de realizat.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Impresii de la Baile Herculane

  1. Cristian zice:

    trist reportajul tau …; „suntem spirituali si dastepti da nu ne pasa, fiecare cu a masii …”
    imi plac pozele …

  2. Florin zice:

    Fost-am și eu la Baile Herculane în perioada asta, poate te-am văzut și n-am știut, păcat… grote am și eu acasă la mine și nu mă pasionează, mie îmi place în aer liber, iar peisajul de acolo mereu m-a impresionat plăcut. Văzut-am și eu yoghini, mulți, mii chiar, dar niciunul în alb, poate n-am nimerit unde trebuie 🙂 (btw, pozițiile din cărțile lor le-am văzut și eu, însă nu m-au dus cu gândul la Kama Sutra, deși poate ar fi trebuit, căci Tantra Yoga este o ramură yoga ca oricare alta). Cât despre om și natură, legătura e pierdută de tot, fiindcă nu întâmplător omenirea e unde e acum… și totuși, eu n-am văzut animale moarte, ci doar lucruri frumoase și vii… poate fiecare vede ce vrea să vadă în lumea asta 😉

Lasă un răspuns

