Vine, vine primavara …

Ploua. Inainte imi placea ploaia. Acum o urasc. M-am saturat de frig, umezeala, ghete murdarite si umbrela. Stiu ca in Anglia ploua des. Daca e asa, ma intreb cum rezista oamenii acolo. Probabil au dezvoltat o gena care le asigura rezistenta la deprimare. Pe mine vremea asta ma deprima. Simt o nevoie viscerala de soare si lumina. Vreau sa aud pasarelele cantand, sa vad fluturi zburand si gaze misunand, sa simt energia naturii care se trezeste la viata. Vreau sa vad lumina revarsandu-se peste intreaga fire mangaind-o, incalzind-o.
Am citit pe undeva ca exista o afectiune numita tulburare afectiva sezoniera (TAS) care se manifesta de toamna pana la venirea primaverii. Studiile arata ca numarul celor cu aceasta tulburare creste de la ecuator catre poli pe masura ce cantitatea de lumina solara scade. TAS se manifesta prin oboseala, letargie, tristete, scaderea libidoului si tulburari de somn. Persistenta acestor simptome pe o perioada mai mare de doua saptamani indica o depresie. Hmmm, ce fragili suntem si ce invincibili ne credem! Din fericire nu am simptomele acelea. Doar simt o nevoie acuta de soare, de lumina si caldura solara.
Si totusi primavara este pe aproape. I-am simtit parfumul si i-am vazut culorile in buchetelul de zambile si narcise pe care l-am primit azi. Parca mi-a trimis un mesaj incarcat cu energie si optimism prin care imi spune ca vine. In curand va fi aici si-mi va trimite soarele sa-mi zambeasca dimineata la fereastra.

IMG_9868

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

